نقش موثر مراکز علمي و دانشگاهي ناجا در تربيت افسران متخصص و انقلابي/ آموزش نقش مستقيمي در ارتقاء سازمان دارد

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش کليدي و موثر مراکز علمي و دانشگاهي ناجا در تربيت افسران متخصص و متدين گفت: آموزش نقش مستقيمي در اجراي مأموريت ها و ارتقاء سازمان دارد.

به گزارش سادس به نقل از  پايگاه خبري پليس، سردار “حسين اشتري” در همايش تجليل از مقام معلم در دانشگاه علوم انتظامي امين با تبريک هفته آموزش و روز معلم و تقدير از برگزارکنندگان اين همايش به ويژه فرمانده دانشگاه علوم انتظامي امين سردار “بختياري”، اظهارداشت: ياد و خاطره استاد “شهيد آيت الله مطهري” را نيز گرامي مي داريم که نام و ياد ايشان تا هميشه ماندگار است.

وي با اشاره به نقش کليدي و موثر دانشگاه علوم انتظامي امين در ارتقاء سازمان، گفت: مطابق سند چشم انداز بايد به مرحله اي برسيم که پليس در شأن نظام و انقلاب باشد تا بتوانيم اين پليس را به عنوان الگو در دنيا معرفي کنيم.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: بايد با هدف گذاري و برنامه ريزي دقيق و منطقي بتوانيم به اهداف و آرمان هايمان نزديک شويم.

وي با اشاره به قابليت هاي پليس ايران، عنوان کرد: براساس ارتباطاتي که با پليس ساير کشورها داريم بارها اين تقاضا وجود داشته که از دانش و مهارت پليس ايران بهره ببرند.

عالي ترين مقام انتظامي کشور با تاکيد بر اينکه بايد پليس ايران را به عنوان الگوي منطقه اي و جهاني معرفي کنيم، تصريح کرد: در اين راستا لازم است اقدامات و فعاليت هايمان را به خوبي ارائه کنيم.

سردار اشتري با بيان اينکه نقش دانشگاه علوم انتظامي امين در تربيت و آموزش افسران متخصص بر کسي پوشيده نيست، افزود: ارتقاء مراکز آموزشي و تربيتي از اولويت هاي ما به شمار مي آيد.

وي ادامه داد: کارکنان آموزش ديده و توانمند در نتيجه بخش بودن، مأموريت ها بسيار موثر هستند.

سردار اشتري، اساتيد، متون آموزشي، فراگيران و محيط آموزشي را محور تربيت و آموزش عنوان کرد و گفت: اين چهار محور در ميزان بازخوردگيري بسيار حائز اهميت هستند.

وي خاطر نشان کرد: بايد در مدار اين چهار محور سعي کنيم در محيط هاي آموزشي نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقويت کنيم.

عالي ترين مقام انتظامي کشور يادآور شد: در سال 94، آموزش به عنوان يکي از اولويت هاي اساسي عنوان و مطرح شد، در حاليکه آموزش اولويت امسال و هميشگي ناجا است.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به راه اندازي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش، مطرح کرد: آموزش بر پيشبرد اهداف سازمان نقش مهمي ايفا کرد، به طوري که سال گذشته عليرغم افزايش 20 درصدي مأموريت ها ميزان شهداء 47 درصد کاهش داشت.

وي تأکيد کرد: آموزش نقش مستقيمي در اجراي مأموريت ها و ارتقاء سازمان، حرفه اي شدن و به روز شوندگي دارد.

عالي ترين مقام انتظامي کشور خاطر نشان کرد: در محيط هاي آموزشي ناجا بايد روحيه مکتبي، ديني، انقلاب گري و حرفه اي ترويج شود، پليس ما بايد پليس متدين ، اخلاق مدار و حرفه اي باشد.

سردار اشتري با بيان اينکه نيروي انتظامي به دليل تنوع مأموريت ها با آحاد گسترده اي از مردم ارتباط دارد، عنوان کرد: خدمات ما به مردم در قالب هاي مختلفي ارائه مي شود بنابراين خدمات دهي ما  بايد اخلاق مدارانه باشد.

وي با بيان اينکه نيروي انتظامي يک مجموعه انسان محور است، بيان کرد: نقش تجهيزات در پيشبرد اهداف غيرقابل انکار است اما آن چه که در نيروي انتظامي به عنوان محور و اساس به شمار مي آيد، نيروي انساني کارآمد و اخلاق مدار است.

سردار اشتري با تأکيد بر اينکه بايد تلاش کنيم به خوبي مطالبات مقام معظم رهبري و مردم را پاسخگو باشيم، گفت: بزرگترين مدال افتخار ما خدمت گزاري به مردم است، تلاش مان ارائه شايسته ترين خدمات به شهروندان است و سند اين ادعا تقديم 13 هزار شهيد و 20 هزار جانباز است.

فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: فعاليت و مأموريت هاي ناجا همگي بر مبناي قانون است و صيانت و پاسداري از ارزش هاي ديني و انقلابي از اولويت هاي اين سازمان است.

وي با بيان اينکه دانشگاه ها و مراکز علمي، انتظامي و نظامي بايد به لحاظ دانش و تخصص جزو برترين ها باشند، گفت: تربيت افسران آزموده ، توانمند، متدين و متخصص محور مراکز علمي ناجا است.

سردار اشتري با توصيه به دانشجويان مراکز علمي ناجا، گفت: بايد از اين بستر و حضور اساتيد حرفه اي و مجرب بهترين و بيشترين بهره مندي را داشته باشيد.

گفتني است، در اين مراسم با حضور فرمانده ناجا سردار “حسين اشتري”، فرمانده دانشگاه علوم انتظامي امين سردار “بختياري” و جمعي از مديران از خانواده شهدا و نفرات برتر اعضاي هيئت علمي دانشگاه علوم انتظامي امين تقدير شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *