نقش موثر مراکز علمی و دانشگاهی ناجا در تربیت افسران متخصص و انقلابی/ آموزش نقش مستقیمی در ارتقاء سازمان دارد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش کلیدی و موثر مراکز علمی و دانشگاهی ناجا در تربیت افسران متخصص و متدین گفت: آموزش نقش مستقیمی در اجرای مأموریت ها و ارتقاء سازمان دارد.

به گزارش سادس به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار “حسین اشتری” در همایش تجلیل از مقام معلم در دانشگاه علوم انتظامی امین با تبریک هفته آموزش و روز معلم و تقدیر از برگزارکنندگان این همایش به ویژه فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین سردار “بختیاری”، اظهارداشت: یاد و خاطره استاد “شهید آیت الله مطهری” را نیز گرامی می داریم که نام و یاد ایشان تا همیشه ماندگار است.

وی با اشاره به نقش کلیدی و موثر دانشگاه علوم انتظامی امین در ارتقاء سازمان، گفت: مطابق سند چشم انداز باید به مرحله ای برسیم که پلیس در شأن نظام و انقلاب باشد تا بتوانیم این پلیس را به عنوان الگو در دنیا معرفی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: باید با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق و منطقی بتوانیم به اهداف و آرمان هایمان نزدیک شویم.

وی با اشاره به قابلیت های پلیس ایران، عنوان کرد: براساس ارتباطاتی که با پلیس سایر کشورها داریم بارها این تقاضا وجود داشته که از دانش و مهارت پلیس ایران بهره ببرند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید پلیس ایران را به عنوان الگوی منطقه ای و جهانی معرفی کنیم، تصریح کرد: در این راستا لازم است اقدامات و فعالیت هایمان را به خوبی ارائه کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نقش دانشگاه علوم انتظامی امین در تربیت و آموزش افسران متخصص بر کسی پوشیده نیست، افزود: ارتقاء مراکز آموزشی و تربیتی از اولویت های ما به شمار می آید.

وی ادامه داد: کارکنان آموزش دیده و توانمند در نتیجه بخش بودن، مأموریت ها بسیار موثر هستند.

سردار اشتری، اساتید، متون آموزشی، فراگیران و محیط آموزشی را محور تربیت و آموزش عنوان کرد و گفت: این چهار محور در میزان بازخوردگیری بسیار حائز اهمیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: باید در مدار این چهار محور سعی کنیم در محیط های آموزشی نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور یادآور شد: در سال ۹۴، آموزش به عنوان یکی از اولویت های اساسی عنوان و مطرح شد، در حالیکه آموزش اولویت امسال و همیشگی ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، مطرح کرد: آموزش بر پیشبرد اهداف سازمان نقش مهمی ایفا کرد، به طوری که سال گذشته علیرغم افزایش ۲۰ درصدی مأموریت ها میزان شهداء ۴۷ درصد کاهش داشت.

وی تأکید کرد: آموزش نقش مستقیمی در اجرای مأموریت ها و ارتقاء سازمان، حرفه ای شدن و به روز شوندگی دارد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: در محیط های آموزشی ناجا باید روحیه مکتبی، دینی، انقلاب گری و حرفه ای ترویج شود، پلیس ما باید پلیس متدین ، اخلاق مدار و حرفه ای باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل تنوع مأموریت ها با آحاد گسترده ای از مردم ارتباط دارد، عنوان کرد: خدمات ما به مردم در قالب های مختلفی ارائه می شود بنابراین خدمات دهی ما  باید اخلاق مدارانه باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک مجموعه انسان محور است، بیان کرد: نقش تجهیزات در پیشبرد اهداف غیرقابل انکار است اما آن چه که در نیروی انتظامی به عنوان محور و اساس به شمار می آید، نیروی انسانی کارآمد و اخلاق مدار است.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به خوبی مطالبات مقام معظم رهبری و مردم را پاسخگو باشیم، گفت: بزرگترین مدال افتخار ما خدمت گزاری به مردم است، تلاش مان ارائه شایسته ترین خدمات به شهروندان است و سند این ادعا تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: فعالیت و مأموریت های ناجا همگی بر مبنای قانون است و صیانت و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی از اولویت های این سازمان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی، انتظامی و نظامی باید به لحاظ دانش و تخصص جزو برترین ها باشند، گفت: تربیت افسران آزموده ، توانمند، متدین و متخصص محور مراکز علمی ناجا است.

سردار اشتری با توصیه به دانشجویان مراکز علمی ناجا، گفت: باید از این بستر و حضور اساتید حرفه ای و مجرب بهترین و بیشترین بهره مندی را داشته باشید.

گفتنی است، در این مراسم با حضور فرمانده ناجا سردار “حسین اشتری”، فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین سردار “بختیاری” و جمعی از مدیران از خانواده شهدا و نفرات برتر اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین تقدیر شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *