تمهيدات معاونت عمليات ناجا براي مرحله دوم انتخابات مجلس / به کارگيري بيش از 12هزار نيرو براي تامين امنيت انتخابات

معاون عمليات نيروي انتظامي اقدامات ناجا را در راستاي برگزاري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تشريح کرد و گفت:12هزار و 385 نيرو براي استان هايي که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار مي شود در نظر گرفته شده است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس  سردار “بتولي” با اشاره به اقدامات معاونت عمليات در برگزاري مرحله اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود تلاش گسترده دشمن براي دلسرد کردن مردم از حضور در صحنه انتخابات، مرحله اول انتخابات در شرايط مطلوب امنيتي برگزار شد.

وي ايجاد اختلاف بين اقوام، گروه ها،تشکل هاي مختلف و اقدام هاي تحريک آميز را از اهداف دشمنان نظام در کاهش مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و افزود : رصد مستمر تحرکات معاندان، تهيه برآوردها، اشرافيت اطلاعاتي ، اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم ، هماهنگي و همکاري بين سازمان ها و دستگاه هاي مختلف کشوري ، لشکري ، لطف و عنايت ويژه خداوند متعال، را از عوامل برگزاري انتخاباتي امن برشمرد.

معاون عمليات ناجا در تشريح اقدامات اين معاونت در راستاي برگزاري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بيان کرد : از آنجايي که انتخابات در برخي حوزه ها به مرحله دوم کشيده شده، 138 داوطلب نمايندگي براي کسب 69 کرسي باقيمانده در مجلس دهم، روز جمعه دهم ارديبهشت در 22 استان کشور به رقابت مي پردازند.

سردار بتولي خاطر نشان کرد : نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران بر اساس وظايف قانوني و ذاتي در اين مرحله نيز با به کارگيري نيروهاي کارآمد، امنيت مرحله دوم انتخابات را فراهم خواهد کرد.

وي حضور فعال نمايندگان ناجا در جلسات وزارت کشور را از اقدامات ناجا پيش از برگزاري انتخابات برشمرد و ادامه داد : در راستاي ايجاد هماهنگي بيشتر در برگزاري انتخابات مرحله دوم، کميسيون عمليات ناجا با برگزاري جلسات با رده هاي تخصصي ضمن اخذ تدابير لازم و کار آمد ،دستورهاي لازم هيئت رئيسه ناجا را نيز در قالب مصوبات ابلاغ کرد.

سردار بتولي اضافه کرد: پس از اخذ برآوردهاي لازم و متناسب با تهديدهاي احتمالي، نسبت به تهيه، تدوين و ابلاغ دستورالعمل تأمين “نظم و امنيت” مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي اقدام و ضمن تشريح وظايف و پيش بيني هاي مورد نياز، به فرمانده انتظامي استان ها و ساير رده هاي مربوط ارسال شد.

معاون عمليات ناجا با اشاره به تامين نيروي کمکي به منظور افزايش ضريب امنيتي مرحله دوم انتخابات افزود : به منظور تأمين نيروي کمکي فرمانده انتظامي استان ها،پس از برگزاري جلسات کارشناسي با معاونت هاي نيروي انساني ناجا، تربيت و آموزش ناجا و دانشگاه علوم انتظامي امين، تعداد نيروهايي که قابليت بهره گيري از آنها در تأمين امنيت مرحله دوم انتخابات ممکن بود، مشخص شد.

وي افزود : در اين راستا تعداد 12هزار و 385 نفر آماده به کار هستند که براي استان هايي که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار مي شود تاکنون 9هزار و 595 نفر در نظر گرفته شده است.

سردار بتولي در پايان در خصوص ديگر تمهيدات لازم در برگزاري انتخاباتي امن گفت : استفاده از ظرفيت هواناجا و به کارگيري بالگرد در راستاي بررسي و نظارت بر حوزه هاي انتخابيه از ديگر اقدامات است. 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *