تمهیدات معاونت عملیات ناجا برای مرحله دوم انتخابات مجلس / به کارگیری بیش از ۱۲هزار نیرو برای تامین امنیت انتخابات

معاون عملیات نیروی انتظامی اقدامات ناجا را در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشریح کرد و گفت:۱۲هزار و ۳۸۵ نیرو برای استان هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می شود در نظر گرفته شده است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس  سردار “بتولی” با اشاره به اقدامات معاونت عملیات در برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تلاش گسترده دشمن برای دلسرد کردن مردم از حضور در صحنه انتخابات، مرحله اول انتخابات در شرایط مطلوب امنیتی برگزار شد.

وی ایجاد اختلاف بین اقوام، گروه ها،تشکل های مختلف و اقدام های تحریک آمیز را از اهداف دشمنان نظام در کاهش مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و افزود : رصد مستمر تحرکات معاندان، تهیه برآوردها، اشرافیت اطلاعاتی ، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم ، هماهنگی و همکاری بین سازمان ها و دستگاه های مختلف کشوری ، لشکری ، لطف و عنایت ویژه خداوند متعال، را از عوامل برگزاری انتخاباتی امن برشمرد.

معاون عملیات ناجا در تشریح اقدامات این معاونت در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد : از آنجایی که انتخابات در برخی حوزه ها به مرحله دوم کشیده شده، ۱۳۸ داوطلب نمایندگی برای کسب ۶۹ کرسی باقیمانده در مجلس دهم، روز جمعه دهم اردیبهشت در ۲۲ استان کشور به رقابت می پردازند.

سردار بتولی خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف قانونی و ذاتی در این مرحله نیز با به کارگیری نیروهای کارآمد، امنیت مرحله دوم انتخابات را فراهم خواهد کرد.

وی حضور فعال نمایندگان ناجا در جلسات وزارت کشور را از اقدامات ناجا پیش از برگزاری انتخابات برشمرد و ادامه داد : در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر در برگزاری انتخابات مرحله دوم، کمیسیون عملیات ناجا با برگزاری جلسات با رده های تخصصی ضمن اخذ تدابیر لازم و کار آمد ،دستورهای لازم هیئت رئیسه ناجا را نیز در قالب مصوبات ابلاغ کرد.

سردار بتولی اضافه کرد: پس از اخذ برآوردهای لازم و متناسب با تهدیدهای احتمالی، نسبت به تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل تأمین “نظم و امنیت” مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام و ضمن تشریح وظایف و پیش بینی های مورد نیاز، به فرمانده انتظامی استان ها و سایر رده های مربوط ارسال شد.

معاون عملیات ناجا با اشاره به تامین نیروی کمکی به منظور افزایش ضریب امنیتی مرحله دوم انتخابات افزود : به منظور تأمین نیروی کمکی فرمانده انتظامی استان ها،پس از برگزاری جلسات کارشناسی با معاونت های نیروی انسانی ناجا، تربیت و آموزش ناجا و دانشگاه علوم انتظامی امین، تعداد نیروهایی که قابلیت بهره گیری از آنها در تأمین امنیت مرحله دوم انتخابات ممکن بود، مشخص شد.

وی افزود : در این راستا تعداد ۱۲هزار و ۳۸۵ نفر آماده به کار هستند که برای استان هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می شود تاکنون ۹هزار و ۵۹۵ نفر در نظر گرفته شده است.

سردار بتولی در پایان در خصوص دیگر تمهیدات لازم در برگزاری انتخاباتی امن گفت : استفاده از ظرفیت هواناجا و به کارگیری بالگرد در راستای بررسی و نظارت بر حوزه های انتخابیه از دیگر اقدامات است. 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *