تلاش پليس قم براي برگزاري مراسم باشکوه انتقال ضريح حرم امامين عسگريين(ع)

رئيس پليس امنيت عمومي استان گفت:پليس قم به عنوان مدافع حرم اهل بيت (ع) با تدابير امنيتي و انتظامي، تمام تلاش خود را براي برگزاري مراسم باشکوه انتقال ضريح حرم امامين عسگريين(ع) انجام مي دهد.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “جواد قنبري” در جلسه کميسيون امنيتي که در محل کارگاه ساخت ضريح حرم امامين عسگريين(ع) در قم برگزار شد، اظهارداشت: به دليل اينکه گنبد حرم امامين عسگريين(ع) در فهرست ميراث جهاني يونسکو ثبت شده بود قرار بر اين شد كه بازسازي حرم توسط كارشناسان اروپايي و زير نظر يونسكو انجام شود؛ اما عمليات بازسازي به كندي صورت گرفت و سرانجام دولت عراق اين مسئوليت را به ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران واگذار كرد.

وي افزود: امنيت پايين منطقه سامرا مراحل بازسازي اين حرم را بارها به تعويق انداخت که اين امر با نارضايتي شيعيان و دوستداران اهل بيت(ع) همراه بود از اين رو، حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني(حفظه الله) ساخت ضريح را بر عهده گرفت و آن را به نماينده خود در ايران واگذار کرد.

سرهنگ قنبري بيان داشت: در بيست و سومين روز از ماه محرم،( مصادف با 3اسفند ماه 84)اشغالگران و تروريست هاي مزدور آنان، در جنايتي در شهر سامرا، دست به تخريب حرم مطهر حضرت امام هادي(ع) و امام حسن عسگري(ع) زدند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم خاطر نشان کرد: مردم قم هنوز خاطرات ساخت ضريح امام حسين(ع) را فراموش نکرده اند خاطرات کارواني که از قم به سوي کربلا به راه افتاد و دل‌هاي بسياري را با خود برد حالا اين روزها در همين شهر و با دست هنرمندان اين مرز و بوم يک بار ديگر يادگار ارزشمندي ساخته شد تا شيعيان تمام جهان دل‌هايشان را به اين ضريح هشت گوشه گره زده و باز ارادت خود را به اهل بيت پيامبر(ص) ابراز کنند.

سرهنگ قنبري اظهار داشت: پليس امنيت عمومي استان نيز به سهم خود، تمهيدات لازم را با همکاري ساير دستگاه هاي امنيتي استان قم براي دلدادگان اهل بيت(ع) فراهم کرده تا بتواند از آبرو و جايگاه شهر مقدس قم به نحو مطلوب دفاع و نمايش مطلوب از نظم و امنيت اسلامي را در اين شهر به نمايش بگذارد.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم گفت: پليس قم به عنوان مدافع حريم اهل بيت(ع) و نگهبان دروازه بهشت تمام تلاش خود را براي برگزاري مراسمي باشکوه به منظور انتقال ضريح حرمين عسگريين(ع) به کار خواهد بست تا هم چون مراسم انتقال ضريح امام حسين (ع) برگ زرين ديگري بر افتخارات اين پليس افزوده شود. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *