تلاش پلیس قم برای برگزاری مراسم باشکوه انتقال ضریح حرم امامین عسگریین(ع)

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت:پلیس قم به عنوان مدافع حرم اهل بیت (ع) با تدابیر امنیتی و انتظامی، تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسم باشکوه انتقال ضریح حرم امامین عسگریین(ع) انجام می دهد.

به گزارش  سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “جواد قنبری” در جلسه کمیسیون امنیتی که در محل کارگاه ساخت ضریح حرم امامین عسگریین(ع) در قم برگزار شد، اظهارداشت: به دلیل اینکه گنبد حرم امامین عسگریین(ع) در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده بود قرار بر این شد که بازسازی حرم توسط کارشناسان اروپایی و زیر نظر یونسکو انجام شود؛ اما عملیات بازسازی به کندی صورت گرفت و سرانجام دولت عراق این مسئولیت را به ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران واگذار کرد.

وی افزود: امنیت پایین منطقه سامرا مراحل بازسازی این حرم را بارها به تعویق انداخت که این امر با نارضایتی شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) همراه بود از این رو، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی(حفظه الله) ساخت ضریح را بر عهده گرفت و آن را به نماینده خود در ایران واگذار کرد.

سرهنگ قنبری بیان داشت: در بیست و سومین روز از ماه محرم،( مصادف با ۳اسفند ماه ۸۴)اشغالگران و تروریست های مزدور آنان، در جنایتی در شهر سامرا، دست به تخریب حرم مطهر حضرت امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) زدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم خاطر نشان کرد: مردم قم هنوز خاطرات ساخت ضریح امام حسین(ع) را فراموش نکرده اند خاطرات کاروانی که از قم به سوی کربلا به راه افتاد و دل‌های بسیاری را با خود برد حالا این روزها در همین شهر و با دست هنرمندان این مرز و بوم یک بار دیگر یادگار ارزشمندی ساخته شد تا شیعیان تمام جهان دل‌هایشان را به این ضریح هشت گوشه گره زده و باز ارادت خود را به اهل بیت پیامبر(ص) ابراز کنند.

سرهنگ قنبری اظهار داشت: پلیس امنیت عمومی استان نیز به سهم خود، تمهیدات لازم را با همکاری سایر دستگاه های امنیتی استان قم برای دلدادگان اهل بیت(ع) فراهم کرده تا بتواند از آبرو و جایگاه شهر مقدس قم به نحو مطلوب دفاع و نمایش مطلوب از نظم و امنیت اسلامی را در این شهر به نمایش بگذارد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم گفت: پلیس قم به عنوان مدافع حریم اهل بیت(ع) و نگهبان دروازه بهشت تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسمی باشکوه به منظور انتقال ضریح حرمین عسگریین(ع) به کار خواهد بست تا هم چون مراسم انتقال ضریح امام حسین (ع) برگ زرین دیگری بر افتخارات این پلیس افزوده شود. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *