بهره برداري از سامانه سپهتن و افتتاح پاسگاه پليس راه با حضور فرمانده ناجا

مراسم بهره برداري از سامانه پايش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي و افتتاح پاسگاه پليس راه شريف آباد با حضور فرمانده ناجا برگزار مي شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، مراسم افتتاح و بهره برداري از سامانه “سپهتن” و پاسگاه پليس راه شريف آباد با حضور فرمانده ناجا سردار “حسين اشتري” تا لحظات ديگر برگزار مي شود.

گفتني است، “سامانه سپهتن، سامانه پايش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي ” سامانه اي است که درون خودرو نصب مي شود و از طريق سيم کارت ( GSM،GPRS) بطور مداوم اطلاعات تعريف شده داخل خودرو را همانند سرعت، مشخصات گواهينامه راننده و … را به مرکز ارسال مي کند .

همچنين براي اتوبوس ها دستگاه ارتباطي به نام “DSRC” در سامانه قرار داده شده است که مي تواند به مجرد نزديک شدن به پاسگاه ها نسبت به تخليه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسيله در پاسگاه مورد بررسي قرار گيرد. سامانه مرکزي مذکور با سيستم صورت وضعيت و ساير سامانه هاي مورد نياز ، تبادل داده مي کند.

گفتني است، ارتقاء بهره وري حمل و نقل عمومي کشور در راستاي اقتصاد مقاومتي و همچنين افزايش ايمني و ارتقاء سطح کنترل و پايش لحظه اي عملکرد ناوگان از اهداف اصلي سپهتن است.

افزايش بهره وري و ارائه خدمات با استفاده از سامانه هاي برخط ، افزايش انتظارات و بلوغ نيازمندي ها ، نياز به بومي سازي در کنار الگوبرداري از تکنولوژي روز در زمينه کنترل حمل و نقل و همچنين خلاء نظارت بر خط و بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در کشور از ضرورت هاي اجراي طرح هاي کلان ملي در حوزه حمل و نقل است.

گفتني است ، وجود بيش از 440 هزار دستگاه خودرو شامل ناوگان هاي فعال مسافري و باري جاده اي ، وجود بيش از 600 هزار نفر راننده حرفه اي فعال در اين حوزه و همچنين جابه جايي سالانه 500 ميليون تن کالا و 300 ميليون مسافر از دلايل وجود سامانه يکپارچه ملي است.

وجود بيش از 440 هزار دستگاه خودرو شامل ناوگان هاي مسافري و باري جاده اي فعال ، مصرف سالانه 10.000ميليون ليتر گازوئيل و همچنين وقوع سالانه 8 هزار و 300 فقره تصادف فوتي و جرحي مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي، گوياي اين واقعيت است که مديريت يکپارچه بخش حمل و نقل جاده اي ، تنها در گرو وجود سامانه يکپارچه ملي، امکان پذير است.

افتتاح پاسگاه پليس راه شريف آباد – گرمسار

پاسگاه پليس راه شريف آباد، با قرارگرفتن در کريدور زيارتي تهران – مشهد ، يکي از بهترين پاسگاه هاي پليس راه سطح کشور مي باشد که به عنوان پروژه پايلوت ساخته و به بهره برداري مي رسد.

گفتني است، اين پاسگاه اولين پاسگاه پليس راه ( پايلوت) در کشور است که به صورت پيش ساخته در زميني به مساحت 3 هزار متر مربع و بناي 600 متر مربع ساخته شده است.

باسکول محور کش يک دستگاه ، برج نور دو دستگاه ، مرکز نظارت تصويري، کارواش و … از امکانات اين پاسگاه است.

براساس اين گزارش وزير راه و شهرسازي دکتر “آخوندي” و هيئت همراه نيز در اين مراسم حضور خواهند داشت. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *