افزایش ظرفیت نظارتی پلیس راه با بهربرداری از سامانه “سپهتن”

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به بهره برداري از سامانه پايش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي گفت: برخي از تخلفات صرفا با نيروي انساني قابل نظارت نيست و سامانه “سپهتن” با ويژگي دقت، سرعت و هوشمندي مي تواند ظرفيت نظارت و کنترل پليس راه را ارتقاء دهد.

به گزارش سادس پايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري” در آيين افتتاح و بهره برداري از سامانه پايش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي و پاسگاه پليس راه شريف آباد با تسليت ايام محرم الحرام و با تقدير از دست اندرکاران برگزاري اين مراسم اظهار کرد: افتتاح اين سامانه يک اقدام زيربنايي و ماندگار است.

وي افزود: برخي از تخلفات با نيروي انساني صرفا قابل نظارت و کنترل نيست و اين سامانه با دقت ، هوشمندي و سرعت مي تواند ظرفيت نظارت پليس راه افزايش دهد در اين زمينه هدف بهره وري بيشتر از امکانات به روز، ارتقاء ايمني ، کاهش تصادفات و تلفات جاده اي است.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي کاهش تصادفات و تلفات جاده اي بيان کرد: در پنج ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه ميزان تلفات جاده اي 3 درصد يعني حدود 200 نفر کمتر شده است و اين روند قابل ملاحظه است.

وي اضافه کرد: علي رغم تمام تمهيدات، تعداد زيادي از شهروندان جان خود را در جاده ها و تصادفات از دست مي دهند و اين خسارت بزرگي براي کشور محسوب مي شود.

وي با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص کاهش تلفات جاده اي عنوان کرد: حتي يک مورد هم در خصوص تلفات جاده اي براي ما عدد قابل توجهي است و بايد در مسيري حرکت کنيم که کمترين تلفات و تصادفات جاده اي را داشته باشيم.

فرمانده ناجا با اشاره به کارکردهاي سامانه “سپهتن” عنوان کرد: امروز در نيروي انتظامي و به ويژه پليس راه ظرفيت و توانمندي مطلوبي وجود دارد و اگر تجهيزات به روز نيز تزريق شود مي توانيم با مديريت مطلوب به اهداف خود برسيم.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه با اشاره به راه اندازي پاسگاه هاي متحدالشکل در سراسر کشور خاطر نشان کرد: حدود 300 پاسگاه پليس راه در کشور داريم و تا رسيدن به عدد مورد نظر نيز فاصله وجود دارد. البته برخي از پاسگاه ها دچار مشکلاتي چون فرسودگي، عدم مکان نمايي مناسب و … هستند که در صدديم که اين مشکلات را مرتفع کنيم.

سردار اشتري بيان کرد: براساس تفاهم نامه ميان پليس و وزارت راه و شهرسازي تا پايان سال، 50 پاسگاه بدين شکل و تيپ راه اندازي خواهد شد.

وي در توضيح اينکه اولين سامانه در اين محور مورد بهره برداري قرار گرفت، گفت: اين محور ، محور حرم تا حرم است و بيشترين تردد مسافر را در اين محور داريم با توجه به ويژگي هاي خاص اين محور اولين سامانه سپهتن در اين محور مورد بهره برداري قرار گرفت.

سردار اشتري در ادامه با اشاره به شعار هفته ناجا “همه با هم براي امنيت و آرامش” خاطر نشان کرد: اگر همه دستگاه ها در خصوص سهم خود در راستاي نظم و امنيت به خوبي ايفاي نقش کنند قطعا امنيت ارتقاء مي يابد.

وي اشاره کرد: يکي از سازمان هايي که در ارتقاء امنيت جاده اي نقش موثري دارد وزارت و راه شهرسازي است که انصافا وزير راه و شهرسازي و کارکنان اين مجموعه تعامل مناسبي با پليس دارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *