محمد رضا سبحاني، نماد رشادت، عزت و اقتدار عشاير خوزستان است

نماينده استان در مجلس خبرگان رهبري در ديدار با خانواده اولين شهيد نيروي انتظامي، “محمد رضا سبحاني” را نماد رشادت، عزت و اقتدار عشاير خوزستان دانست .

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در پيش بودن هفته ناجا، آيت الله “حيدري” نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري و جمعي از مسئولان فرماندهي انتظامي خوزستان با حضور در منزل اولين شهيد نيروي انتظامي “محمد رضا سبحاني” از خانواده اين شهيد والا مقام تجليل کردند.

آيت الله حيدري در سخناني با بيان اينکه اين شهيد يکي از اولين شهداي جنگ تحميلي و نيروي انتظامي است، بيان داشت: مي بايست شهيد سبحاني را به عنوان نماد رشادت، عزت و مظلوميت عشاير منطقه معرفي کرد.

وي در ادامه به نحوه شهادت ناجوانمردانه اين شهيد گرانقدر اشاره کرد و افزود: اين شهيد مظلوم با حماسه سازي از شرف و خاک ميهن خود دفاع کرد و هنگامي که نيرو هاي دشمن وارد خاک وطن شدند، به دشمن تاخت و جنگ جانانه اي در مقابل آنان کرد و بعد از زخمي شدن توسط نيروهاي بعثي عراق به نخل بسته شد و او را به آتش کشيدند.

آيت الله حيدري به رشادت هاي عشاير عرب در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانگونه که در جنگ تحميلي، عشاير عرب خوزستان جزء اولين شهدا بودند، اين عزيزان در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس دين خود را به اسلام ادا کردند.

امام جمعه موقت اهواز به حمله رژيم بعثي به ايران با پشتيباني آمريکا و صهيونيست اشاره کرد و اظهار داشت : آمريکا و اسرائيل براي به سازش کشاندن جمهوري اسلامي ايران،حمايت پنهان و آشکار خود را در کليه زمينه‌هاي سياسي، نظامي‌، ‌اقتصادي و … از رژيم بعثي عراق به اجرا گذاشتند و از اين رو، مردم غيرتمند ايران، در دفاعي مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمين و هويت ديني ـ ملي خود بود، دفاع کردند.

آيت الله حيدري با بيان اينکه امروزه دشمن از بيداري مردم کشو رمان هراسان است، بيان داشت: امروز بيداري جوانان و ملت ما متاثر از خون شهداست و انقلاب ما به خون شهدا پايبند بوده پس هرگز نبايد بگذاريم راه شهدا و هدف آنها کم رونق شود.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، پيام شهدا را از خودگذشتگي و ترويج فرهنگ ايثار در جامعه دانست و تصريح کرد: شهدا چون در مکتب امير المومنين تربيت شده اند عشق شهادت داشته و دنباله رو آنان شهداي مدافع حرم هستند.

امام جمعه موقت اهواز در پايان اين ديدار با قدرداني از صبر و استقامت خانواده شهيد “سبحاني” اظهار داشت: خانواده شهدا الگوي صبر و بردباري و به عنوان يک افتخار در جامعه هستند و بدون شک روحيه مثال زدني خانواده معظم شهدا، براي ما داراي ارزش و آموزه هاي فراواني است . #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *