محمد رضا سبحانی، نماد رشادت، عزت و اقتدار عشایر خوزستان است

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با خانواده اولین شهید نیروی انتظامی، “محمد رضا سبحانی” را نماد رشادت، عزت و اقتدار عشایر خوزستان دانست .

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در پیش بودن هفته ناجا، آیت الله “حیدری” نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان فرماندهی انتظامی خوزستان با حضور در منزل اولین شهید نیروی انتظامی “محمد رضا سبحانی” از خانواده این شهید والا مقام تجلیل کردند.

آیت الله حیدری در سخنانی با بیان اینکه این شهید یکی از اولین شهدای جنگ تحمیلی و نیروی انتظامی است، بیان داشت: می بایست شهید سبحانی را به عنوان نماد رشادت، عزت و مظلومیت عشایر منطقه معرفی کرد.

وی در ادامه به نحوه شهادت ناجوانمردانه این شهید گرانقدر اشاره کرد و افزود: این شهید مظلوم با حماسه سازی از شرف و خاک میهن خود دفاع کرد و هنگامی که نیرو های دشمن وارد خاک وطن شدند، به دشمن تاخت و جنگ جانانه ای در مقابل آنان کرد و بعد از زخمی شدن توسط نیروهای بعثی عراق به نخل بسته شد و او را به آتش کشیدند.

آیت الله حیدری به رشادت های عشایر عرب در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانگونه که در جنگ تحمیلی، عشایر عرب خوزستان جزء اولین شهدا بودند، این عزیزان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کردند.

امام جمعه موقت اهواز به حمله رژیم بعثی به ایران با پشتیبانی آمریکا و صهیونیست اشاره کرد و اظهار داشت : آمریکا و اسرائیل برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی ایران،حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌، ‌اقتصادی و … از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشتند و از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه امروزه دشمن از بیداری مردم کشو رمان هراسان است، بیان داشت: امروز بیداری جوانان و ملت ما متاثر از خون شهداست و انقلاب ما به خون شهدا پایبند بوده پس هرگز نباید بگذاریم راه شهدا و هدف آنها کم رونق شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیام شهدا را از خودگذشتگی و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه دانست و تصریح کرد: شهدا چون در مکتب امیر المومنین تربیت شده اند عشق شهادت داشته و دنباله رو آنان شهدای مدافع حرم هستند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان این دیدار با قدردانی از صبر و استقامت خانواده شهید “سبحانی” اظهار داشت: خانواده شهدا الگوی صبر و بردباری و به عنوان یک افتخار در جامعه هستند و بدون شک روحیه مثال زدنی خانواده معظم شهدا، برای ما دارای ارزش و آموزه های فراوانی است . #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *