جانشين پليس پيشگيري ناجا با تاكيد بر رعايت حقوق شهروندي از سوي ماموران كلانتري ها و پاسگاه ها، گفت: ماموران مكلفند پس از دريافت شكايت، به شاكي پرونده “رسيد” تحويل دهند.
وي افزود: ضابطان دادگستري موظفند شكايت كتبي يا شفاهي مردم را در هر زمان قبول كنند و در صورت شفاهي بودن شكايت بايد در صورت مجلس، قيد و به امضاي شاكي برسد و علاوه بر آن شاكي را از حق درخواست جبران خسارت و بهره مندي از خدمات مشاوره اي و ساير معاضدت هاي حقوقي آگاه نمايند.
جانشين پليس پيشگيري ناجا، رعايت حقوق شهروندي را موضوع بسيار اساسي و مهمي دانست و تصريح كرد: رعايت حقوق شهروندي از تكاليف قانوني، اخلاقي و حرفه اي ماموران كلانتري ها و پاسگاه ها است كه موجب افزايش عملكرد مثبت پليس و مشاركت بيشتر مردم در توليد امنيت خواهد شد.
وي گفت: نيروي انتظامي مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامي است كه مظلوم و كسي كه مورد ظلم واقع شده است از او كمك مي گيرد و ناتوان به او پناه مي برد و كلانتري ها و پاسگاه ها مظهر كمك به ستمديده و احيا كننده حق مظلوم هستند.#