آموزش وپرورش هرچه زودتر وارد فضای فناورانه شود


دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش تاکید کرد: آموزش وپرورش باید هرچه زودتر وارد فضای فناورانه شود و به اقتضای آن سیاست گذاری، برنامه ریزی و سازماندهی کند.

به گزارش سادس، مهدی نوید ادهم درسیصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون اساسنامه و مقررات تحصیلی، گفت: ما همپای تحولات فناورانه حرکت نمی‌کنیم و از زمان عقب هستیم و هرچه دیرتر اقدام کنیم، عقب ماندگی ما بیشترخواهد شد.

وی با اشاره به این که درسند تحول بنیادین نیز به مسائل فناورانه اشاره شده است، گفت: ما به یک آموزش و پرورش دیگر به اقتضای دنیای فناورانه نیاز داریم. اکنون دانش آموزان ما با بچه های 20 سال و حتی 5 سال قبل تفاوت دارند و بسیاری از آنان دراین عرصه فناوری‌های جدید از معلمان خود جلوترند.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش افزود: در سفر اخیر خود به مشهد، درمراسم پایانی جشنواره خوارزمی جوان شاهد بودم که دو دختر دانش آموز در معرفی طرح فناورانه خود به حاضران به گونه‌ای دقیق ومسلط سخن می گفتند که احساس می‌کردید آنان دانشجوبان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه هستند.

نویدادهم با تاکید بر این که باید آسیب های استفاده ازفناوری شناسایی و با آن برخورد صحیح صورت گیرد گفت: از نظر ما هنوز مصوبه 917 عالی آموزش وپرورش برای یکپارچگی واجرای طرح جامع سیستم‌های ارزشیابی و صدور گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه معتبر است و باید از چندگانگی سیستم دراین زمینه جلوگیری شود.

وی با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده درباره خطر دولتی کردن فعالیت‌های دینی دانش‌آموزان افزود: نظر و تلاش همه ما این است که در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها تاکید بر مردمی بودن برنامه‌های دینی و مذهبی بوده و از ظرفیت و توانمندی‌های بخش غیردولتی حداکثر استفاده به عمل آید.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به مسئولیت آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان متذکر شد: باید از هر فرصت و ابزاری در زمینه تربیت دینی کودکان استفاده کنیم. اکنون نظام ما عمدتا آموزشی است و به این خاطر است که سند تحول بنیادین بر چرخش وتبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی- تربیتی تاکید دارد. سند به جای تربیت کردن، تربیت پذیری دانش آموزان را هدف قرارداده است تا بتواند شوق یادگیری و انگیزه تربیت پذیری دانش آموزان را تقویت کند.

نوید ادهم تصریح کرد: محور و شاخص اصلی سند در ساحت تربیت‌های شش‌گانه، تربیت اعتقادی، اخلاقی وعبادی است.

به گزارش روباط عمومی شورای عایل آموزش و پرورش دراین جلسه که دستورکارآن بررسی کلیات اساسنامه هیات های مذهبی دانش آموزان وهمچنین آیین نامه اردو، بازدید واعزام های برون مرزی دانش آموزان بود، مقرر شد به جای اساسنامه، آیین نامه یا دستورالعملی تهیه و به شورای عالی آموزش و پرورش برای بررسی و تصویب نهایی ارائه شود.

دراین نشست، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد کرد که کارشناسان وصاحبنظران معاونت پرورشی آیین نامه ارتقای تربیت دینی واخلاقی را تهیه وبه شورای عالی ارائه کنند تا درنهایت به طرح جامع تربیت برسیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *