آمادگی ایران برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و درمانگاه اقماری در بنگلادش

 

به گزارش سادس، سید محمد هادی ایازی درسفر خود به بنگلادش که با هدف بررسی وضعیت رانده شدگان مسلمان کشور میانمار به داکا -پایتخت بنگلادش- انجام شده است، در دیدارهای جداگانه‌ای  با مدیران و داوطلبین هلال احمر این کشور  و همچنین وزیر بهداشت این کشور  گفت‌وگو کرد.  

وی درباره جزییات ملاقات خود با مدیران و داوطلبان هلال احمر بنگلادش گفت: در ملاقاتی که با رئیس جمعیت هلال احمر بنگلادش و دبیرکل، خزانه دار و اعضای بورد و داوطلبین این جمعیت داشتم، از اقدامات جمهوری اسلامی در کمک رسانی به مسلمانان روهینجا قدردانی شد. تعداد قابل توجهی از پزشکان بنگلادشی که طی دهه‌های گذشته در مناطق محروم ایران خدمت کرده بودند در این جلسه حضور داشتند و از خاطرات زمان جنگ و علاقه مندی به ایران سخن گفتند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر این که ایران مصمم به ارسال کمک‌های بیشتر به مسلمانان روهینجا از طریق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: طی دهه‌های گذشته قریب به پانصد پزشک بنگلادشی در ایران خدمت می‌کردند و امید است ارتباط حوزه سلامت ایران با کشور دوست بنگلادش گسترش یابد.

آمادگی ایران برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و درمانگاه اقماری در بنگلادش

به گزارش سادس، ایازی در دیدار با وزیر بهداشت این کشور ضمن قدردانی از دولت و مردم بنگلادش به دلیل میزبانی آوارگان مسلمان رو هینگیا گفت: ایران این آمادگی را دارد که بیمارستان صحرایی و پنج درمانگاه اقماری در این منطقه راه اندازی کند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بهبود هرچه سریع‌تر شرایط بهداشتی در اردوگاه پناهندگان، گفت : با توجه به شرایط آب و فاضلاب منطقه، برای کمک های بهداشت محیطی نیز آماده همکاری هستیم. مقرر شده است 50 دانشجوی ایرانی که در رشته‌های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در داکا – پایتخت بنگلادش- مشغول هستند، برای کمک به رانده شدگان روهینجا همکاری کنند. همچنین قرار است نماینده‌ای از سوی وزارت بهداشت بنگلادش برای هماهنگی و پیگیری موضوعات معرفی شود و وزرای بهداشت دو کشور ایران و بنگلادش، مذاکرات و پی گیریها را ادامه دهند.

 تیم اعزامی مدیران ارشد و کارشناسان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر در دیدار با مسئولان بهداشتی بنگلادش، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و پنج درمانگاه اقماری برای خدمت به آوارگان روهینگیا اعلام کردند  همچنین هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای توزیع سه محموله غذایی به وزن یکصد تن بین آوارگان اعلام آمادگی کرد.

بنابر اعلام وبدا،  وزیر بهداشت بنگلادش در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات و کمک های جمهوری اسلامی ایران به آوارگان روهینجا، خواستار پیگیری و محکومیت دولت میانمار در محافل بین المللی و بازگشت آوارگان این کشور به کشورشان شد.

وی ضمن حمایت از اقدامات بهداشتی و درمانی ایران، نماینده‌ای به منظور هماهنگی و تخصیص زمین به بیمارستان صحرایی و درمانگاه معرفی کرد. همچنین در این دیدار مقرر شد در ایران ستاد پشتیبانی از مسلمانان روهینگیا با محوریت جمعیت هلال احمر راه اندازی شود و مدیریت و سازماندهی کمک‌ها در منطقه بر عهده این جمعیت باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *