رقابت‌های آسیایی در پیش، هندبال ایران همچنان در خواب


اردوی تیم ملی هندبال

کمتر از چهار ماه تا برگزاری رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا مانده اما فدراسیون ایران هنوز برنامه‌ مشخصی برای تیم ملی ندارد و سرمربی آن‌هم مشخص نیست.

به گزارش سادس، فدراسیون هندبال ایران که انتظار می‌رفت با آمدن رییس جدید به روزهای اوجش بازگردد اما هنوز شرایط خوبی ندارد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال که از اسفندماه بر کرسی این فدراسیون تکیه زده است، دو ماه پس از ریاستش به دلیل مشکلات مالی زمزمه‌های استعفا سر داد که اگرچه با مخالفت وزارت ورزش و جوانان روبه رو شد اما هنوز وضعیت رییس این فدراسیون به طور کامل مشخص نیست.

از سوی دیگر کمتر از چهار ماه دیگر رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود اما تیم ملی هندبال ایران هنوز برنامه‌ای ندارد و سرمربی آن‌ تاکنون مشخص نشده است.

تیم ملی هندبال ایران در سال های اخیر به دلیل بی‌برنامگی و مشکلات بسیار ناکامی های زیادی را پشت سر گذاشته است. در رقابت‌های آسیایی دوره قبل به عنوان پنجمی رسید و جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد، همچنین این تیم در رقابت‌های انتخابی با شکست مقابل حریفانش از رسیدن به ریو بازماند.

گمان می‌رفت که فدراسیون هندبال ایران برای جبران این ناکامی‌ها و موفقیت در رقابت‌های آسیایی و کسب جواز رقابت‌های جهانی، برنامه‌ریزی بلند مدتی داشته باشد، اما حدود پنج ماه پیش علیرضا حبیبی را به عنوان مربی تیم ملی هندبال معرفی کرد و در حال حاضر و به فاصله چهار ماه تا برگزاری این رقابت‌ها، حتی سرمربی تیم هنوز مشخص نیست. محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال هم امیدوار است تا آخر مهرماه سرمربی تیم ملی هندبال مشخص شود.

محمدرضا رجبی، در مورد انتخاب سرمربی تیم‌ ‌ملی هندبال، در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: “رایزنی‌هایی را کرده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که مربی خارجی فوق‌العاده‌ای برای تیم‌ ‌ملی انتخاب کنیم که هم از نظر رزومه کاری در حد بالایی باشد و هم تیم‌های آسیایی را به خوبی بشناسد. مربی خوب زیاد است، اما اگر آسیا را به خوبی نشناسند این موضوع کار را سخت می‌کند. امیدوارم که تا قبل از رقابت‌های تونس کاپ سرمربی تیم‌ ‌ملی انتخاب شود. انتخاب سرمربی دیر شده است، اما خب مشکل این است که حتی اگر در شهریور امسال سرمربی را به ایران می آوردیم بازیکنان ما در ایران نبودند. اکنون کمی صبر کنید. تا قرارداد منعقد نشود، نمی توانیم در مورد گزینه‌ها حرفی بزنیم.”

فدراسیون هندبال ایران در حالی به دنبال انتخاب سرمربی خارجی است که زمان زیادی تا رقابت‌های قهرمانی آسیا باقی نمانده است و مشخص نیست که چه زمانی بالاخره این انتخاب انجام می‌شود و مهمتر از آن، آیا ملی‌پوشان با این سرمربی جدید هماهنگ خواهند شد یا خیر؟ از سوی دیگر هم باید سرمربی خارجی جدید زمان کافی برای چیدن ارنج تیم ملی که از وجود 11 لژیونر بهره می‌برد و اکثر آن‌ها در لیگ‌های اروپایی می‌درخشند، داشته باشد و در کنار آن به تماشای رقابتهای لیگ برای انتخاب برترین‌ها بنشیند.

حال باید دید که در نهایت هندبال ایران که از وجود پتانسیل‌های خوبی بهره می‌برد و کسب جواز سهمیه المپیک و جهانی برای این رشته دور از دسترس نیست از خواب بیدار می‌شود و یا همچنان بازیکنان و ملی‌پوشان این رشته باید برای کسب موفقیت به عنوان لژیونر رهسپار کشورهای دیگر شوند.

انتهای پیام

d.getElementsByTagName(‘head’)[0].appendChild(s);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *