نادری‌زاده: بوکس نیاز به مدیر بوکسی دارد/ سرپرست نباید در تصمیمات فنی دخالت کند


رقابت های بوکس قهرمانی جوانان کشور انتخابی تیم ملی

یک پیشکسوت بوکس ایران معتقد است رشته بوکس نیاز به مدیر بوکسی دارد و سرپرست فدراسیون نباید در تصمیمات فنی فدراسیون دخالت کند.

نادر نادری‌زاده در گفت‌وگو با سادس، با انتقاد از تصمیمات افشین داوری در چند وقت اخیر اظهار کرد: آقای داوری با ورود به فدراسیون بوکس یک‌سری تصمیماتی را گرفت که کاملا اشتباه بود. او بدون شناخت از ورزش بوکس این تصمیمات را گرفته است که جای تعجب دارد. یکسری افرادی که اصلا مربی نیستند خود را در همان روزهای اول به سرپرست جدید چسباندند که اهداف خود را پیش ببرند، آقای داوری هم بدون شناختی از آن‌ها به حرف‌های آن‌ها گوش می‌کند. این افراد اصلا هیچ رزومه‌ای ندارند اما نمی‌دانم چطور آقای داوری با توجه به اینکه شناختی ندارد، از آن‌ها حرف شنوی دارد.

او در مورد بوکسی بودن یا نبودن رییس جدید فدراسیون توضیح داد: نظر من این است که مدیر و رییس جدید نباید خارج از خانواده بوکس باشد. روحیه‌ی بوکسورها با سایر ورزشکاران متفاوت است و تنها یک بوکسی می‌تواند این روحیات را درک کند و با توجه به این روحیات تصمیم‌ بگیرد. مطمئن باشید افرادی که در چند وقت اخیر خودنمایی نکرده‌اند مانند علیرضا استکی، بیژن باتمانی و سایر پیشکسوتان این چنینی از دلسوزان بوکس هستند پس بهتر بود آقای داوری با این افراد مشورت می‌کرد وگرنه این افرادی که خود را کارشناس معرفی کرده‌اند اصلا رزومه‌ای ندارند که سرپرست هم بخواهد با نظرات آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

مربی تیم ملی بوکس ایران در ادامه افزود: بهتر است رییس جدید فدراسیون از بوکس باشد چون، هر فردی که خارج از بوکس در این سمت انتخاب شود چندین سال طول می‌کشد راه و روش کار کردن در بوکس را یاد بگیرد اما دیگر زمان این کارها گذشته است. امیدوارم یک مدیر خوب در فدراسیون بوکس به عنوان رییس جدید انتخاب شود.

او هم‌چنین با تشکر و قدردانی از زحمات ناطق نوری در ۲۸ سال ریاستش توضیح داد:همه‌ی خانواده بوکس باید از ناطق نوری تشکر کنند که بوکس را در این سال‌ها به هر زحمتی که بود حمایت می‌کرد. او ضمن این که قهرمانان را برای همکاری انتخاب می‌کرد، پس از انتخاب‌ آن‌ها را حمایت هم می‌کرد. او مرد بزرگی بود و من معتقدم تا زمانی که خون در رگ‌های ناطق نوری جریان دارد او تنها رییس فدراسیون بوکس است.

نادری‌زاده با بیان این که انتخاب رییس جدید غیر بوکسی برای این فدراسیون اشتباه است، خاطرنشان کرد: امیدوارم که یک مدیر کاربلد در بوکس انتخاب شود و از وزیر محترم ورزش خواهش می‌کنم در کم‌تر از ۱۰ روز پس از ثبت نام کاندیداها مجمع فدراسیون بوکس را برگزار کند تا افراد سود جو در این رشته به اهداف غیراخلاقی خود نرسند. ما در چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که با حمایت‌های روح‌الله حسینی در همه‌ی رده‌های سنی فستیوال‌های بوکس برگزار می‌شدند و حالا با آمدن افشین داوری این فستیوال‌ها هم بدون تفکر تعطیل شده است. اردوهای تیم‌های ملی تعطیل شده‌اند که ضربه بسیار بدی به استعدادهای تازه کشف شده از این فستیوال‌ها می‌زند.

او ادامه داد: اخیرا شنیده‌ام که قرار است آقای خیمنز را کنار بگذارند و این دیگر قابل تحمل نیست. همه نام داران بوکس از خیمنز راضی هستند چون او از مهد بوکس آمده و صاحب سبک است. حال اگر همه‌ی کارشناسان واقعی بوکس ایران از ادامه همکاری با آقای خیمنز راضی هستند چرا باید این مربی را کنار بگذاریم. در حال حاضر او سه مربی را برای گذراندن کلاس‌های مربی ستاره‌دار فرستاده است، از آقای داوری سوال دارم که این مربیان چه رزومه‌ای دارند؟! او با چه تفکر و شناختی این افراد بدون رزومه‌ را به این کلاس‌ها فرستاده است؟! همه این بحث‌ها نشان دهنده‌ی این است که بهترین گزینه برای بوکس انتخاب یک مدیر بوکسی است.

مربی تیم ملی بوکس ایران ادامه داد: افشین داوری نباید در تصمیمات فنی دخالت کند چون فدراسیون کمیته فنی دارد و این کارها درست نیست. چندین نفر بی‌سواد که به دلیل کاربلد نبودن توسط ناطق نوری کنار رفته‌اند الان با آمدن افشین داوری منتقدان ناطق نوری شده‌اند. اگر بوکس خراب شده است دلیل آن چنین افراد سودجویی هستند. در زمان تحریم‌های سخت ناطق از هر جا که می‌توانست پول را برای برگزاری اردوها و سفرهای تیم ملی تهیه می‌کرد و الان هم روح‌الله حسینی راه ناطق نوری را پیش گرفته است و باید از او تشکر کنیم ولی متاسفانه در چند ماه اخیر هر چه که روح‌الله حسینی بافته بود رشته شد.

وی هم‌چنین با حمایت از روح‌الله حسینی ادامه داد: قطعا نایب رییس فدراسیون بوکس (حسینی) می‌تواند در جایگاه یک رییس هم موفق باشد چون خود از قهرمانان پیشین و تحصیل کرده‌های بوکس است. او با روحیات بوکسورها آشنا است و با آن‌ها زندگی کرده است. در زمان‌هایی که فدراسیون به پول نیاز داشت او از داشته‌های خود دریغ نکرد و حدود ۵۰۰ میلیون برای فدراسیون هزینه کرد. حتی در آخرین سفر تیم‌های ملی بوکس نوجوانان و جوانان با هزینه‌های حسینی به رقابت‌های آسیایی اعزام شدند که نشان از دلسوز بودن او است. امیدوارم فردی مثل نایب رییس فعلی ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام

if (document.currentScript) {

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *