خروجی آموزش و پرورش منطبق با نیازهای جامعه نیست


دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش تاکید دارد که هدف تحول بنیادین تبدیل چرخه یاد دادن به یاد گرفتن و تربیت کردن به تربیت شدن است و این امر باید به مطالبه دانش‌آموز و والدین بدل شود.

به گزارش سادس، مهدی نویدادهم شنبه اول مهرماه در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 97-96 در شیراز گفت: علی‌رغم تلاش‌های فراوان، خروجی آموزش و پرورش با نیازهای جامعه فاصله دارد و برهمین اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت تصویب شد که اجرای کامل آن یک ضرورت است.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری همه نهادها و به‌ویژه معلمان، بتوانیم این تحول جدی و سرنوشت‌ساز را برای آینده کشور رقم بزنیم تا آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی، به یک نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شده و زمینه‌ تربیت پذیری دانش آموزان فراهم شود.

وی با تاکید بر نقش ویژه دانش آموزان در تحقق سند تحول بنیادین گفت:‌ بنابراین است که با تحولی سازنده در رویکرد آموزش و پرورش، نقش آموزشی معلمان در مدارس به نقش تربیتی تبدیل شود؛ عنصر اصلی در این تحول دانش آموزان هستند که با تلاش مضاعف آنها می‌توانیم فرآیند تربیت پذیری را در کلاس درس تسهیل کنیم.

نویدادهم با تصریح اینکه معلمان باید شوق یادگیری را در دانش‌آموزان ایجاد کنند، گفت: صحنه‌گردانان اصلی میدان یادگیری دانش‌آموزان هستند که می‌توانند با حضور اثر بخش در کلاس، زمینه‌ساز دگرگونی باشند.

این مقام مسئول گفت: در این تحول می‌خواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن در همه ساحت‌های آن تبدیل کنیم و این مهم باید به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، اصلی ترین کار آموزش و پرورش در سال‌های اخیر را تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عنوان و اضافه کرد: امسال 13.5 میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 960 هزار معلم پذیرای این دانش آموزان در مدارس هستند.

انتهای پیام

} else {

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *