تأکید استاندار چهارمحال و بختیاری به رفع مشکلات ریزش تونل گردنه چری


استاندار چهارمحال و بختیاری به رفع مشکلات گردنه چری و بررسی علت حادثه ریزش تونل این منطقه تأکید کرد.

به گزارش سادس، قاسم سلیمانی دشتکی 29 شهریور ماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: گردنه چری یکی از صعب‌العبور ترین گردنه‌های کشور است که برای رفع مشکلات آن و کوتاه شدن مسیر ارتباطی این استان و خوزستان عملیات اجرایی تونلی به طول سه هزار و 300 متر براساس نظر مشاوران متخصص آغاز شد.

استاندار با اشاره به حادثه ریزش تونل گردنه چری در روز گذشته، تصریح کرد: رفع مشکلات گردنه چری و بررسی حادثه ریزش تونل این منطقه بایستی در اولویت کار اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تونل چری باعث کوتاه تر شدن مسافت مسیر ارتباطی چهارمحال و بختیاری و خوزستان است، تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث این تونل بایستی براساس استانداردهای علمی باشد.

وی در ادامه به معضل خشکسالی در این استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از مناطق استان مثل شهرک صنعتی شهرکرد با معضل خشکسالی مواجه هستند و چنانچه در سنوات آتی در این استان بارش نرمال و در حد مطلوب باشد همچنان 1.4 سال کسری بارندگی دارد.

استاندار اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری را با توجه به بحران آب در استان ضروری دانست و گفت: امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و مهار سیلاب‎‌ها در چهارمحال و بختیاری اعتبارات مطلوبی در نظر گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه افزود: تغییر الگوی کشت نیز در این استان باید در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی قرار داده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی باروری ابرها، تصریح کرد: سازمان‌ها مربوطه برای جذب و تخصیص اعتبارات این طرح پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: برای کوتاه شدن مسیر ارتباطی این استان و خوزستان عملیات اجرایی تونلی به طول سه هزار و 300 متر از سال 94 آغاز و تاکنون 20 متر از آن حفاری شده است.

حسینعلی مقصودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی تونل گردی چری 20 درصد است.

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *