تیم جوانان بوکس بعد از قهرمانی کشور هم تشکیل نشد


رقابت های بوکس قهرمانی جوانان کشور انتخابی تیم ملی

تیم ملی بوکس جوانان ایران در حالی تشکیل نمی‌شود که رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور هم به پایان رسیده است.

به گزارش سادس، طبق گفته‌های سرپرست جدید فدراسیون بوکس و مسئولان قرار است اردوهای تیم‌های ملی بوکس بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور بزرگسالان تشکیل شوند، این در حالی است که رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان ایران به پایان رسیده و مسئولان می توانستند اردوهای تیم ملی جوانان را با اتمام رقابت‌های کشوری برگزار کنند. اما با همه این‌ها خبری از تشکیل تیم ملی جوانان نیست و همچنان فدراسیون بوکس در خواب است.

طبق صحبت‌های نایب رئیس بوکس، این فدراسیون تا آبان ماه هیچ برنامه‌ای ندارد و پس از برگزاری مسابقه‌های بوکس قهرمانی کشور تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون اعلام خواهد شد اما در این بین یک سری مسائل قابل توجه نیاز به تفکر دارند. یکی از این مسائل برگزار نشدن بی‌مورد اردوهای تیم ملی جوانان به خاطر زمان باقی مانده تا رقابت‌های بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور است. چه لزومی دارد که تا برگزار نشدن این رقابت‌ها تیم ملی جوانان تشکیل نشود، وقتی این دو تیم برنامه‌های تمرینی متفاوتی دارند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام برگزاری رقابت‌های بوکس جوانان ایران دعوت نشدن مربیان تیم ملی جوانان به این مسابقات بود. تیم‌ملی جوانان ایران پس از سال‌ها توانست با مربیگری امید رشید، رضا مهدی‌پور و مرتضی سپهوند به مدال طلای قهرمانی آسیا دست یابد اما در این رقابت‌ها هیچ خبری از این مربیان نبود تا برای ادامه کار در تیم‌ملی بوکسورها را زیر نظر داشته باشند. در این میان امید رشید توانست با عملکرد خوب خود تیم جوانان مازندران را قهرمان این دوره از رقابت‌ها کند اما در پایان این رقابت‌ها هم هیچ خبری از این مربی خوب پایه نشد.

با تعطیلی اردوهای تیم‌ملی بوکس جوانان اعضای کادر فنی این تیم از تصمیمات سرپرست جدید فدراسیون انتقاد کردند که به نظر می‌رسد برخی تصمیمات مغرضانه از پیامدهای آن انتقادات است. آیا فدراسیون بوکس دلیل دیگری جز انتقادات مربیان تیم جوانان از سرپرست جدید به دلیل تعطیلی اردوهای تیم ملی، برای دعوت نکردن این مربیان دارد؟ امیدواریم که با کنار گذاشته شدن مسائل خود خواهانه در فدراسیون بوکس هر چه زودتر شاهد سر و سامان گرفتن تیم‌های ملی باشیم.

همچنین اگر قرار است مربیان تیمن‌های جوانان تغییر کنند بتر در انتخاب این مربیان دقت زیادی به خرج داده شود. اصلی‌ترین مشکل فدراسیون بوکس در این سال‌ها بی‌توجهی ناطق نوری به رده‌های پایه بود که نتیجه آن تیم‌ملی فعلی بدون قهرمان است اما ناطق نوری در اواخر دوران ریاست خود با همکاری روح‌الله حسینی سعی در رشد دادن رده‌های پایه بوکس ایران داشت. او با استفاده از مربیان کار آزموده تا حد زیادی به هدف خود رسید و نتیجه آن را در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال طلا دید اما متاسفانه به نظر می‌رسد با آمدن افشین داوری این رویه حذف شده است. یک قهرمان خوب نمی‌تواند مربی خوبی هم باشد پس بهتر است مسئولان در انتخاب مربی تیم‌های پایه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام

d.getElementsByTagName(‘head’)[0].appendChild(s);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *