محمدسیفی: برای قهرمانی ووشو ایران در جهان زود است


محسن محمد سیفی

مدال‌آور تیم ملی ووشو ایران گفت: برای قهرمانی ووشو ایران در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی کمی زود است و باید صبر کرد.

محسن محمدسیفی در گفت و گو با سادس، با اشاره به اینکه وشوو ایران برای قهرمانی در جهان نیاز به زمان دارد، توضیح داد: برای اینکه قهرمان جهان شویم زود است و باید به ووشو ایران فرصت داد. چون برای قهرمانی در جهان جمع مدال‌ها در تالو و ساندا ملاک است ایران فعلا نمی‌تواند قهرمان جهان شود. تالو ایران نیاز به پیشرفت بیشتری دارد هرچند، ‌اقدامات خوبی در راستای پیشرفت تالو صورت گرفته است. البته ایران یک بار سابقه قهرمانی در رده جوانان را داشته است و تمام تلاشمان را می کنیم که بتوانیم در رده بزرگسالان هم به این نتیجه برسیم.

او همچنین درباره سطح آمادگی خود و اردوهای تیم ملی ووشو برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه اظهار کرد: خدا را شکر تمرینات سخت و سطح بالایی را گذرانده‌ایم. من و همه ملی‌پوشان آمادگی خوبی را داریم و تمام سعی خود را می‌کنیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم. البته الان تمرینات بیشتر در فاز سرعتی و تکنیکی قرار دارد و تمرین‌های قدرتی خود را در اردوهای گذشته انجام داده‌ایم. ملی‌پوشان سطح و آمادگی خوبی دارند و می‌توان به قهرمانی آن‌ها امیدوار بود.

دارنده مدال طلای ووشو بازی‌های آسیایی همچنین درباره سطح مسابقه‌های ووشو قهرمانی جهانی کازان در روسیه نیز گفت: رقابت‌های جهانی همیشه رفته رفته و نسبت به دور گذشته با کیفیت‌تر و با سطح بالا برگزار می‌شود. امسال هم فکر می‌کنم یکی از بهترین رقابت‌های ووشو را شاهد باشیم چون کشور میزبان یکی از سه قدرت برتر ووشوی دنیا است. همچنین همه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی ووشو انجام داده‌اند و قطعا کیفیت این مسابقات بالا است.

سانداکار وزن منهای ۷۰ کیلوگرم ایران درباره تأثیرات حضور ووشوکاران ایران در لیگ ووشو چین گفت: قطعا حضور ووشوکاران ایرانی در لیگ چین برای پیشرفت آن‌ها مفید است. اگر ووشوکاران جوان ایران با چینی‌ها مبارزه کنند، مطمئن باشید در چند سال آینده می‌توانند کمک شایانی به پیشرفت ووشو ایران بکنند. اگر تن ووشوکاران ایران به تن چینی‌ها بخورد بدون شک در رقابت‌های بین‌المللی می‌توانند با راحتی بیشتری روی سکو رفته و با چینی‌ها مبارزه کنند.

محسن محمدسیفی در پایان با بیان اینکه همه کارها برای ادامه دار شدن پیشرفت ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی پی ریزی شده‌ است و توجه ویژه‌ای به آن‌ می‌شود، توضیح داد: اگر توجه کنید در رقابت‌های یونیورسیاد و کشورهای اسلامی بعضی از اوزان اعزامی همان وزن‌هایی هستند که در بازی‌های آسیایی حضور دارند. خدا را شکر هم ووشوکاران ایران در این رقابت‌هاعملکرد خوبی داشتند که نشان دهنده سطح بالای ووشوی ایران است. امیدوارم در بازی‌های اسیایی جاکارتا هم در طی این یک سال به بالاترین سطح ممکن برسیم تا در ساندا به مقام قهرمانی دست یابیم.

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *