سرانجام تغییر نام شورای شهر تهران چه شد؟

 

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با سادس، درباره سرانجام تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش و تحقق وعده تعویض تابلوی شورای شهر گفت: تغییر نام و تابلوی شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش به طور جد پیگیری می‌شود؛ اما کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر یک اشکال حقوقی بر روی این موضوع گرفته است.

وی در تشریح این اشکال معاونت نظارت گفت: اعلام کرده‌اند که نمی‌توان در یک شورا سه اسم منطقه گذاشت اما به نظر من این ایراد وارد نیست چراکه در تبصره الحاقی قانون عنوان شورای شهر تهران، ری و تجریش قید شده و حتی بر روی کارت عضویت اعضا و حتی فرم ثبت‌ناممان نیز عنوان شورای شهر تهران، ری و تجریش قید شده است و به لحاظ حقوقی مشکلی برای الحاق نام ری و تجریش وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه ری هویت تاریخی تهران و قبله تهران است، گفت: اهمیت تاریخی ری قابل کتمان نیست اما هویت ری مغفول مانده و این در حالی است که ری بیش  از 7000 سال سابقه تاریخی دارد و خاستگاه بسیای از اتفاقات تاریخی بوده است.

خلیل‌آبادی افزود: به نظرم اشکال مطرح شده، شکلی است و دوستان سختگیری می‌کنند و اگر دوستانمان نسبت به شهرری محبتشان را بیشتر کنند مشکل حقوقی وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: شهر ری یک برند جهانی است و در حال حاضر فرمانداری جداگانه دارد و پیش از انقلاب نیز نمایندگانی در مجلس و انجمن شهر داشته است و این اِنقولت‌ها را نمی‌دانم.

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *