وجود ۲۲۰ هزار خانوار عشایر در کشور


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر کشور گفت: در حال حاضر ۲۲۰ خانوار عشایری در کشور داریم که رفع کمبودهای آن‌ها نیازمند مدیریت جهادی دستگاه‌های فرهنگی است.

به گزارش سادس، حجت الاسلام حسین کاشی، امروز (15 شهریورماه)، در دیدار با نماینده ولی فقیه  در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۲۲۰ هزار خانوار در قالب یک میلیون و  ۲۰۰ نفر جمعیت کشور، عشایر هستند .

وی با بیان اینکه دو درصد از جمعیت کشور را عشایر شامل می‌شوند، افزود: این افراد مرزبانانی قوی و ذخایر انقلاب هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه امور عشایر کشور با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ذاتی عشایر، پایبندی به دین است، تصریح کرد: سبک زندگی عشایر همراه با قناعت، تلاش و کوشش است و عشایر در طول تاریخ به خصوص هشت سال جنگ دفاع مقدس، فداکاری و ایثارگری همه جانبه خود را ثابت کرده‌اند.

کاشی با اشاره به برگزاری شورای فرهنگ عمومی در استان، بیان کرد: در این شورا مدیران بسیاری از دستگاه‌های اجرایی وجود داشته و فرصتی مناسب برای هماهنگی و سیاست‌های برنامه های اجرایی است .

وی ادامه داد: علی رغم اینکه هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی بوده و نیازهای جامعه را رفع می‌کند، اما خود نیز دارای مشکلات معیشتی هستند .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه امور عشایر کشور بیان کرد: عشایر در عین حال که عامل امنیت و مرزبانان امنیتی هستند، مشکلات فرهنگی نیز دارند .

کاشی با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌ها زمانی برطرف می‌شود که دستگاه‌های فرهنگی مدیریتی جهادی داشته باشند، یادآور شد:  امید است خلاءهای فرهنگی نیز رفع شود تا انقلاب اسلامی که برپایه عدالت اجتماعی شکل گرفته نیز بیش از پیش موفق شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *