اجرای سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر اولویت اصلی حوزه بهداشت


معاون بهداشت وزارت بهداشت اولین ماموریت این معاونت را اجرای سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر اعلام کرد و گفت: این طرح به صورت گام به گام در کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش سادس، دکتر علیرضا رئیسی در نشست جمع بندی برنامه ادغام خدمات پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر که با حضور مقامات ارشد وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی در وزارت بهداشت برگزار شد،  اولین ماموریت‌ اصلی معاونت بهداشت را اجرای سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر اعلام کرد و گفت: اقدامی که در این راستا انجام می‌دهیم گام به گام خواهد بود. ضمن این که به زیرساخت‌هایی همچون پرونده الکترونیک سلامت توجه می‌کنیم. همچنین بین نظام مراقبت‌های اولیه شهری و روستایی و سطح دوم و سوم خدمات درمانی ارتباط لازم را برقرار می‌کنیم.

وی افزود: باید پیش از اینکه به سمت بیماریابی حرکت کنیم، برنامه‌های خود را در جهت شناخت خطرها ساماندهی کنیم و برای آن مداخلات لازم را انجام دهیم. همچنین لازم است که یکپارچگی خدمات را از سطح خانه‌های بهداشت روستاها تا بیمارستان‌ها ایجاد کنیم. امیدواریم این اقدام به سرعت انجام و زیرساخت‌ها کاملا فراهم شود. در این طرح معاونت آموزشی، پژوهشی، بهداشت و درمان وزارت بهداشت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و وزارتخانه‌های دیگر نیز مشارکت خواهند داشت.

شناسایی ۱۰۰۰ مورد سکته مغزی در مراکز مدیریت سکته‌های قلبی و مغزی کشور 
 

در ادامه این مراسم، دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت- با اشاره به راه‌اندازی مراکز مدیریت درمان سکته‌های قلبی و مغزی در ۱۱۰ بیمارستان کشور و تجهیز این مراکز، اظهار کرد: به دنبال اجرای این برنامه تاکنون ۱۰۰۰ مورد سکته مغزی و ۲۲ هزار سکته قلبی شناسایی و در جهت توسعه درمان آن اقدامات خوبی انجام شده‌ است.  سند ملی ارائه خدمت در حوادث ترافیکی نیز با هدف کاهش بار و مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در حال اجراست.

وی همچنین تاکید کرد: ساماندهی وضعیت درمان بیماران سرپایی یکی دیگر از مسائل مهم است و باید در این زمینه خدمات پیشگیری در سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *