توجه به مناطق محروم و حاشیه شهرها در افق کاری طرح تحول نظام سلامت


معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت نگاه متقارنی به کشور به ویژه مناطق محرم و روستاها شد، گفت: در طول دولت یازدهم 600 تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های بیمارستانی استان همدان افزوده شد.

به گزارش سادس، دکتر محمد میرزابیگی پنجشنبه 9 شهریور در آئین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای ازناو از توابع ملایر به مناسبت هفته دولت، با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همدان بازسازی، نوسازی، تجهیز و تعمیر شدند، افزود: 290 پروژه بهداشتی و درمانی برای همدان تعریف شده که امروز 150 پروژه آن افتتاح می‌شود .

وی با اشاره به چشم‌انداز طرح تحول سلامت، اظهار کرد: اجرای این طرح با شدت و قوت در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت و نقاط ضعف و قوت آن بررسی خواهد شد تا کیفیت خدمات‌دهی به مردم بهتر و هزینه‌های درمان متناسب با منابع ساماندهی شود .

میرزابیگی با بیان اینکه در بحث طرح تحول نظام سلامت در سطح استان همدان تا کنون هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: توجه به مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده و توجه به طبقات پایین جامعه و بیماران خاص، مواردی است که در افق کاری طرح تحول نظام سلامت در دستور این وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه، نمایندگان مجلس سهم بالایی داشتند، افزود: نمایندگان مجلس به عنوان عصاره ملت ایران، در دادن رأی اعتماد به کابینه دوازدهم، رأی بسیار بالایی به دکتر هاشمی دادند که این امر گواه ارزیابی و کارنامه قابل قبول او در این مسند بوده است .

میرزابیگی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه جدی به امر پیشگیری گفت: اگر بخواهیم در حوزه درمان هزینه‌ها کاهش یابد، باید ما هم به طرح «مراقبت‌هایی برای بیماران مزمن» که امروزه در تمامی بیمارستان‌های دنیا اجرا می‌شود، توجه کرده و آن را عملیاتی کنیم .

وی با بیان اینکه این طرح درحال حاضر در سایر مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها مثل همدان اجرایی شده است، افزود: شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز برای کاهش هزینه‌های درمان و حتی پیشگیری باید تحقق این امر را در دستور کار خود قرار دهد .

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این مردم همواره پای نظام و انقلاب بوده و هستند و در تمامی دوران‌ها وظایف خود را به خوبی ادا کردند، تصریح کرد: اکنون تکلیف مسئولان است که با کار خالصانه و جهادی دین خود را به این ملت همیشه در صحنه ادا کنند .

تبلور نظام سلامت در دولت یازدهم

وی با تأکید بر اینکه نظام سلامت در دولت یازدهم در بین سایر خدمات و اقدامات دولت، تبلور خاصی یافت، یادآور شد: طبق بررسی‌های علمی و نظرسنجی‌های صورت گرفته یکی از اثرگذارترین اقدامات دولت تدبیر و امید، بحث عملیاتی شدن طرح نظام سلامت در سطح کشور بود .

میرزابیگی با اشاره به اینکه ابتدای کار دولت یازدهم مصادف بود با ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، عنوان کرد: در این راستا مدیر عالی نظام سلامت کشور دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی که خود یکی از مدیران جهادگر و از یادگاران دفاع مقدس است، در راستای منویات مقام عظمای ولایت وارد عرصه کار شد .

وی به اقدمات دکتر هاشمی در رابطه با بسیج کردن تیم وزارت و معاونان خود در زمینه این امر اشاره و اظهار کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری باید اقدامی صورت می‌گرفته که طی آن مردم وقتی بیمار می‌شوند جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند بنابراین نخستین گام در راستای کاهش هزینه‌های درمان و کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم برداشته شد

میرزابیگی با بیان اینکه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر روستائیان 3 درصد و شهری‌ها 6 درصد کل هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: طی دولت تدبیر و امید 11 میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در قانون برنامه چهارم و پنجم تأکید شده بود که باید هزینه‌های پرداختی مردم در بحث بهداشت و درمان به زیر 30 درصد برسد و این از وظایف مسلم دولت بود که خوشبختانه در جریان طرح تحول نظام سلامت این رقم محقق شد.

نگاه متقارن به کشور در طرح تحول نظام سلامت

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت نگاه متقارن به کشور به ویژه مناطق محرم و روستاها شد، افزود: دسترسی همگان به نظام سلامت با کیفیت در اولویت کاری ما بود.

وی گفت: با اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان، مرتب شدن فضاها و تجهیز مراکز درمانی به امکانات به‌روز، دیگر مردم دغدغه تهیه دارو یا وسایل بهداشتی و درمانی را ندارند .

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *