دومین طلای یونیورسیاد در انتظار ایران/ تیران ولی‌پور فینالیست شد


تیران ولی‌پور

هادی تیران ولی‌پور با پیروزی در نیمه نهایی وزن ۵۸ – کیلوگرم تکواندوی یونیورسیاد، به فینال راه یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس از تایپه، در ادامه بازی‌های دانشجویان جهان و در روز دوم مسابقات تکواندوی مبارزه، هادی تیران ولی‌پور ملی‌پوش وزن ۵۸ – کیلوگرم به مصاف هانپراب از تایلند رفت که مقابل رقیب سرسخت تایلندی ۹ بر ۷ پیروز شد و به فینال راه یافت.

تیران ولی‌پور ابتدا المرزوقی از امارات را ۲۱ بر یک مغلوب کرده بود و در یک هشتم نهایی برابر سوزوکی از ژاپن پیروز شد.

تیران ولی‌پور در فینال به مصاف روی براگانکا از پرتغال می‌رود.

در سایر مبارزات امروز، ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷ – کیلوگرم بانوان ۱۱ بر ۸ اولیا میوتس از روسیه را مغلوب کرد. در مبارزه بعدی آنیکا گودل از لهستان مقابل میرحسینی حاضر نشد تا ملی پوش ایران به یک چهارم نهایی صعود کند.  او در مبارزه بعدی چنگ چن از چین را ۲ بر صفربرد و به نیمه نهایی صعود کرد.

میرحسینی در نیمه نهایی میرحسینی به مصاف چیا چوانگ از چین تایپه رفت که در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد و فینال نرسید تا صاحب مدال برنز یونیورسیاد شود.

هم‌چنین در وزن ۸۰ – کیلوگرم امیرحسین امیدی ۲۱ بر صفر مقابل التوبی از عمان به برتری رسید اما در یک هشتم نهایی در مصاف با وی تینگ لیو از چین تایپه در یک مبارزه بحث برانگیز ۱۶ بر ۱۵ بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت. داوران در ثانیه آخر ضربه سه امتیازی ورزشکار میزبان را قبول کردند و اعتراض ایرانی ها نیز نتیجه ای نداشت.

روز گذشته نیز آرمین هادی‌پور در وزن ۵۴- کیلوگرم مدال طلا گرفته بود تا اولین طلای کاروان ایران در یونیورسیاد به‌دست آید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *