عطایی: در امیدهای جهان عملکرد قابل قبولی داشتیم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان می‌گوید عملکرد تیم ما در رقابت‌های امیدهای جهان قابل قبول است اما این نتایج را با مربیان داخلی هم می‌توانستیم بگیریم.

بهروز عطایی در گفت‌وگو با سادس درباره عملکرد تیم والیبال امید در سومین دوره رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان (زیر ۲۳ سال) و باخت این تیم مقابل آرژانتین در بازی اول اظهار کرد: ما معمولا در رده‌های پایه مقابل تیم‌هایی مثل آرژانتین دچار مشکل می‌شویم. ضمن اینکه آن‌ها والیبال خوب و باکیفیتی ارائه می‌کنند. بازی آرژانتین وابسته به یک بازیکن یا دو بازیکن نیست و کار گروهی کم‌نظیری دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا باخت ما مقابل آرژانتین در بازی نخست به خاطر بد شروع کردن تورنمنت‌ها نبوده است، گفت: استنباط من این است که ما در رده‌های پایه معمولا  در مسابقه‌های جهانی و آسیایی شروع بدی نداشته‌ایم. اتفاقا تیم ملی بزرگسالان ما شروع بدی داشته است و این مشکل در رده‌های پایه نبوده است. تیم نوجوانان ما در دوره قبل رقابت‌های جهانی سوم شد و شروعش هم با برد بود. در رقابت‌های آسیایی هم همین اتفاق افتاد. تیم جوانان ما هم در مسابقه‌های از ۵ باز مرحله گروهی ۴ بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و این  تعبیر درستی نیست که ما معمولا تورنمنت‌ها را بد شروع می‌کنیم.

وی درباره علت باخت تیم امید به آرژانتین گفت:‌در روز مسابقه آرژانتین بهتر از ما بازی کرد. از عددها و نتایج بازی مشخص است که رقابت بافاصله‌ای نبوده اما آرژانتین والیبال بهتری نسبت به ما ارائه کرد و عملکرد بهتری داشته است.

او تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم بگوییم یک تیم یک تورنمنت را بد شروع می‌کند که بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشته باشد. در حالی که تیم امید بازی‌های تدارکاتی خوبی داشت و در تورنمنت‌های مختلف مثل قهرمانی آسیا شرکت کرد و از لحاظ بازی با کمبود بازی مواجه نبود. از طرف دیگر تعبیر سیچلو مربی تیم هم این بود که ما مقابل آرژانتین با اسم‌ها بازی کردیم و کار گروهی مناسبی نداشتیم و این نشان می‌دهد که تیم ما در آن روز مشخص در کار گروهی عملکرد خوبی نداشته است.

عطایی تاکید کرد: در مجموع من فکر می‌کنم تیم امید ما تیم قابل قبول و خوبی است اما به هر حال ممکن است باخت به آرژانتین یک جایی در مرحله گروهی این رقابت‌ها گریبان تیم ما را بگیرد چون از هر گروه دو تیم صعود می‌کند و مستقیم به مرحله نیمه نهایی می‌روند و این طبیعتا کار ما را سخت می‌کند. البته بازی امروز مقابل ترکیه خیلی مهم است و می‌تواند برد برابر ترکیه شانس ما را برای صعود به مرحله نیمه نهایی بیشتر کند.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره بازی تیم امید مقابل الجزایر و چین گفت: در مقابل الجزایر با وجود اینکه ست اول را باختیم ولی در ادامه بازی را به راحتی بردیم و مشکل خاصی مقابل این تیم نداشتیم ولی برد مقابل چین برد ارزشمندی بود. این تیم را ۴ بر صفر بردیم و عملکرد قابل قبولی داشتیم. آرژانتین شرایط خاص خودش را دارد و تیم باتاکتیک و باسیستمی است که در همه رده‌های سنی،‌ والیبال با سیستمی را بازی می‌کند.

عطایی در پاسخ به این سوال که آیا تیم امید می‌تواند در این دوره از رقابت‌ها به یکی از عناوین اول تا سوم دست پیدا کند یا خیر گفت:‌ این موضوع قابل پیش‌بینی نیست. باخت ما مقابل آرژانتین کار را یک مقدار سخت کرد ولی نتایج بازی‌های باقی مانده شانس ما را برای صعود به مرحله نیمه نهایی بیشتر می‌کند. اگر از گروه‌مان صعود کنیم شانس رفتن روی سکو را خواهیم داشت.

او درباره عملکرد سیچلو در تیم امید و بخصوص در این رقابت‌ها گفت: سیچلو در بازی‌های آسیایی عملکرد قابل قبولی داشت اما یک باخت غیر قابل پیش‌بینی مقابل اندونزی داشتیم و به نیمه نهایی صعود نکردیم. اندونزی تیمی است که ما تا به حال به آنها نباخته بودیم و چنین باخت‌هایی عملکرد یک مربی را دچار چالش می‌کند. بخصوص که این اتفاق در یک گلوگاه حساس رخ داد. این جای بحث و تحلیل دارد. سیچلو یک تمرین دهنده خیلی خوب است که بیشتر تبحرش در کمک کردن به سرمربی است و ما بهترین عملکرد را از سیچلو زمانی که در کنار مربی بزرگی مثل ولاسک بود دیدیم. حتی در کنار لوزانو هم عملکرد استنثنایی از این مربی ندیدیم. من خیلی تمایلی به تحلیل عملکرد سیچلو ندارم اما به هر حال فکر می‌کنم این نتایج را می‌توانستیم با مربیان داخلی هم بگیریم.

عطایی درباره مصدومیت امین اسماعیل نژاد پیش از رقابت‌های امیدهای جهان و تاثیر آن بر کار تیم امید گفت: من فکر نمی‌کنم غیبت اسماعیل نژاد تاثیر آنچنانی بر عملکرد تیم داشته باشد. رسول آقچلی هم جایگزین اسماعیل نژا دبود که امتیازآورترین بازیکن تیم ما بود و ما مشکلی از لحاظ قطر پاسور نداشتیم. نبود اسماعیل نژاد تاثیر داشت ولی خیلی روی برد و باخت تیم ما موثر نبود. من فکر نمی‌کنم که تیم با نبود یک مهره عملکردش دچار چالش شود.

سرمربی تیم والیبال جوانان در پایان درباره رقابت‌های جوانان جهان گفت: ما در این رقابت‌ها پنجم جهان شدیم. من فکر می‌کنم بازیکنان تیم ملی جوانان ما بازیکنان باکیفیتی هستند و در حال حاضر هم خوشحالم ۵-۶ بازیکن ما در یک سال به عضویت تیم امید درآمده‌اند و این نشان از توانمندی بازیکنان جوانان ما دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *