بسته خبری اداره اجتماعی سادس در آخرین دوشنبه مرداد ماه


پلاسکو نشانه ناکارآمدی شهرداری در مدیریت بحران،شش اولویت کاری وزارت بهداشت در دولت دوازدهم،شرایط و جزییات شرکت در «آزمون انتخاب رشته»،سه قول «بطحائی» به مردم و فرهنگیان در اولین روز کاری‌اش،هشدار نسبت به وقوع روزانه حداقل یک یا دو مورد «کودک‌آزاری» درحاشیه شهرها و…بخشی از مهم ترین خبرهای امروز اداره اجتماعی سادس است.

به گزارش سادس،اداره اجتماعی پایگاه خبری دانشجویان ایران امروز(دوشنبه)،۳۴ خبر منتشر کرد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

سرویس شهری سادس  در گفت‌و گو با علی نوذرپور – کارشناس شهری-  میراث ۱۲ ساله قالیباف در تهران و چشم انداز مدیریت جدید شهری را بررسی کرد. این کارشناس به سادس گفت: حادثه پلاسکو نشانه ناکارآمدی شهرداری در مدیریت بحران بود و بدنه شهرداری فربه و متورم شده است.

سرویس شهری سادس همچنین در گفت و گو با مجتبی شاکری،رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران به حواشی به حواشی نامگذاری «فلکه تهرانپارس» پاسخ داد. شاکری در این مصاحبه با تاکید بر اینکه لغو نامگذاری فلکه‌های اول و سوم تهرانپارس فاقد وجاهت قانونی است، گفت: با توجه به از بین رفتن فلکه‌های دوم و چهارم به مرور زمان، چاره‌ای به جز انتخاب نام برای دو فلکه اول و سوم وجود نداشت.

سرویس محیط زیست سادس اولین گفت و گوی عیسی کلانتری – رییس جدید سازمان حفاظت از محیط زیست- را منتشر  کرد. وی در اولین اظهار نظر خود در این پست در مورد سازوکار تامین بودجه برای این سازمان سخن گفت و از تشکیل کمیته تامین منابع مالی خبر داد.

سرویس خانواده سادس در گفت و گو با زهرا رحیمی،مدیرعامل جمعیت امام علی(ع)  نسبت به وقوع روزانه حداقل یک یا ۲ مورد «کودک‌آزاری» درحاشیه شهرها هشدار داد. رحیمی در این مصاحبه با بیان آنکه در حاشیه شهرها حداقل روزانه یک یا دو مورد کودک آزاری مشاهده می‌کنیم بر ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند که حتی یک روز تعلل در تصویب این لایحه به معنای وقوع کودک‌آزاری‌های بیشتر در جامعه است و آنها در مقابل این مسائل مسئول هستند.

همچنین در خبری دیگر از سرویس خانواده سادس،ناجی یلالی- مدیرکل بهزیستی شهرستان شمیرانات «طلاق» را پررنگ‌ترین آسیب اجتماعی در شمیرانات اعلام کرد و با بیان آنکه ورودی کودکان به شیرخوارگاه‌ها بالاست،از واگذاری ۷ فرزند طی ۱.۵ سال گذشته به دختران مجرد بالای ۳۰ سال متقاضی فرزندخواندگی خبر داد .

در سرویس آموزش و پرورش سادس خبرهایی از بطحائی وزیر جدید این وزارتخانه منتشر شد که در آنها سه قول «بطحائی» به مردم و فرهنگیان در اولین روز کاری‌اش مطرح شد همچنین وی اعلام کرد که آموزش وپرورش با شرایط بسیار خاصی مواجه است.

سرویس سلامت سادس در گفت و گو با محمدآقاجانی – معاون درمان وزیر بهداشت- با بیان اینکه بیمه پیوند عضو و اجرایش همچنان در ابهام است گفت: باید توجه کرد که شورای‌ عالی بیمه، بیمه پیوند را تصویب کرده است و انتظار وزارت بهداشت هم این است که سازمان‌های بیمه‌گر  آن را اجرا کنند اما متاسفانه این موضوع از جمله مواردی است که همچنان دچارمشکلاتی است. قرار بود هزینه‌های پیوند میان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر تقسیم شود. بر همین اساس وزارت بهداشت بخشی از هزینه‌های بیماران پیوندی را از طریق پرداخت به بیمارستان‌ها تامین می‌کند و دستمزد تیم پیوند و بخشی دیگر از هزینه‌های آن را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

در خبر دیگری از سرویس سلامت نیزایرج حریرچی-  قائم مقام وزیر بهداشت شش اولویت کاری این وزارتخانه در دولت دوازدهم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت تحقق آن‌ها را تشریح کرد و گفت: برنامه‌ای که برای این دوره از وزارت بهداشت به مجلس ارائه شد برنامه کاملی است و طبق گزارش مکتوب معاونت نظارت مجلس، این برنامه بیشترین انطباق را با اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، سیاست‌های کلی نظام سلامت همچنین قانون احکام دائمی کشور دارد. در مجموع طبق اعلام معاونت نظارت مجلس، برنامه ارائه شده بیش از ۹۴ درصد منطبق و همسو با برنامه‌های توسعه‌ای کشور است البته در مورد ۶ درصد مابقی نیز ما توضیحات مکتوب کاملی را ارائه کرده‌ایم که این موارد هم منطبق با قوانین مختلف کشور است.

سرویس حوادث،انتظامی نیز در گفت‌وگو با ذبیح‌الله محمدی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از آتش سوزی کوه سفید در این شهرستان خبر داد و گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه سفید شهرستان لنده از ساعت ۱۳ بعدازظهر روز یکشنبه (۲۹ مرداد ماه) شروع شد و دو نفر از مردم عشایر کوه سفید این حادثه را طی تماس تلفنی به اداره منابع طبیعی خبر دادند.

پربازدیدترین اخبار اجتماعی سادس در آخرین دوشنبه مرداد ماه

کلانتری: کمیته تامین منابع مالی تشکیل می‌دهیم

سه قول «بطحائی» به مردم و فرهنگیان در اولین روز کاری‌اش

هشدار نسبت به وقوع روزانه حداقل یک یا ۲ مورد «کودک‌آزاری» درحاشیه شهرها

پاسخ به حواشی نامگذاری «فلکه تهرانپارس»

پلاسکو نشانه ناکارآمدی شهرداری در مدیریت بحران/ بدنه شهرداری فربه و متورم شده است

انتهای  پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *