اولویت انسانهای شریف پیشرفت کشور، زیبایی شهر و افتخار ایرانی است

شهردار تهران ضمن بازدید از فاز دو باغ پرندگان تهران و اشاره به تأخیر یک ماهه در افتتاح این پروژه، اولویت اول انسانهای شریف را پیشرفت کشور، زیبایی شهر و افتخار ایران عنوان کرد.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز با همراهی مدیران شهری و اهالی رسانه از فاز دو باغ پرندگان تهران بازدید کرد.

قالیباف در این بازدید ضمن سخنانی با تأکید براینکه زمان و قول و قرار در شهرداری تهران اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: پیش از این قرار ما براین بود که 18 مرداد شاهد پایان باغ پرندگان و افتتاح این باغ باشیم. امروز هم شهردار منطقه با همیت و غیرتی که دارد از این نکته تأسف می‌خورد که چرا در اجرای این پروژه به تأخیر افتاده و با تأخیر حدود یک ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: غیرت ایرانی، تعصب ملی و اعتماد به دانش داخلی را در اینجا می‌بینیم و باید براین نکته تأکید کنیم کسانی که در این پروژه فعالیت دارند در حقیقت پیمانکار نیستند آنها سازندگان واقعی کشور و شهر ما هستند.

شهردار تهران همچنین اظهار داشت: انسان‌های شریف اخرین خواسته‌شان مادیات است و برای آنها پیشرفت کشور وزیبایی شهر و افتخار ایرانی در اولویت قرار دارد.

قالیباف با تأکید براینکه با وجود آنکه فردی فنی نیستم اما وقتی غیرت کارشناسان و مهندسان و اساتید ایرانی را می‌بینیم، تصمیم می‌گیریم که پروژه‌ها را از خارجی‌ها گرفته و به نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی خودمان بدهیم.

وی با اشاره بر اینکه پروژه باغ پرندگان دارای ایمنی فراتر از استانداردهای جهانی است و در دوره فعالیت این پروژه شاهد هیچ حوادثی نبوده‌ایم، بر روند ساخت ایمن این پروژه تأکید کرد.

شهردار تهران در خصوص زمان افتتاح فاز دو باغ پرندگان تهران گفت: تلاشهایی که روز گذشته با همکارانمان داشتیم اشاره شد که آغاز به کار این پروژه همزمان با بازگشایی مدارس با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و نوجوانان شهرمان در ابتدای مهر برگزار شود و در پی‌ آن حضور شهروندان در این باغ را شاهد باشیم.

قالیباف در ادامه سخنان خود به برخی پروژه‌های مورد نظر شهرداری در 12 سال اخیر فعالیت مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: یکی از موجباتی که در تهران باید مورد توجه قرار گیرد موضوع گردشگری است ما در تهران کارهای سختی انجام دادیم و ساخت مترو کار بسیار سختی است اما کاری که نیازمند فرهنگ سازی و تغییر نگرش‌هاست سخت‌تر می‌شود. در منطقه 12 وقتی گفتیم در بازار تهران افراد عام تردد خودروها را جلوگیری کنیم تا پیاده‌راه ایجاد کنیم بسیاری ایستادگی کردند این کار خیلی جرأت می‌خواهد که یک نفر بایستد و بگوید که باید این کار انجام شود ولی بعد از 15 روز همه فهمیدند چه کار خوبی انجام شده است.

وی با تأکید براینکه موضوع گردشگری برای هدف بزرگی که تهران یک شهر جهانی شود ضروری است. در شرایطی که در تحریم بودیم برای دستیابی به گردشگری در تهران به مواردی نیاز داشتیم حمل و نقل عمومی را به اتمام رساندیم موضوع دیگر احیای هویت ملی و تاریخی شهر بود که در حصار ناصری و صفوی در مرکز شهر آن را احیا کردیم. این در حالی بود که در 60 سال اخیر این  مرکز تاریخی روز به روز منهدم تر می‌شد و تبدیل به انبار و مرکزی برای آسیب های اجتماعی شده بود.

شهردار تهران خطاب به خبرنگاران شهری گفت: برای من این سوال بود که چرا خبرنگاران که چشم بینای مردم هستند این سوال را نمی پرسند که چرا در شهری با جمعیت 10 میلیون نفر شهربازی وجود ندارد.

قالیباف در ادامه در خصوص طرح احداث شهربازی تهران گفت: حدود شش سال قبل برای پروژه شهربازی تهران در شمال دریاچه خلیج فارس به وسعت 150 هکتار و این پروژه آغاز شد و بدون شک جزو 10 شهربازی دنیاست و در حال انجام می‌باشد. اما اعتماد نکردن به بخش خصوصی ما را در این پروژه عقب انداخت و باید گفت این کشور جرأت تصمیم گیری برای کارهای بزرگ را ندارد.

وی در ادامه به بیانات جملات منتصب به دکتر حسابی پرداخت گفت: جهان سوم آنجایی است که وقتی بخواهید کشور و شهر را بسازید خانه ات را برسرت خراب می‌کنند.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود به ضرورت مجاورت شهرها با سه منبع طبیعی، رودخانه، کوه و یا دریا اشاره کرد و گفت: هر شهری اگر بخواهد قابلیت رشد داشته باشد باید بر این سه طبیعت تکیه داشته باشد.

قالیباف گفت: در سال 86 این موضوع را مطرح کردیم که تهران به کدامیک از این عوامل طبیعی تکیه دارد، رودخانه و دریا نداشتیم البته بعدها موضوع ساحل داشتن مطرح شد که آیا تهران ساحل دارد یا خیر، با این برسی که در کمتر از نیم ساعت به دریا برسیم تهران ساحل خواهد داشت طرحی مطالعاتی انجام شد که مترویی که تا فرودگاه امام رفته با حدود 80 کیلومتر افزایش به ساحل مازندران برسد.

وی در خصوص امکان ایجاد رودخانه در شهر تهران نیز گفت: وقتی مطالعاتی انجام دادیم دیدیم که می‌توانیم آب بخشی از کن و فرحزاد را درکانال قلقلی جاری کنیم و بدین ترتیب یک رودخانه همیشه جریان دار به سمت چشمه علی ایجاد کنیم.

شهردار تهران به برخی اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری تهران اشاره کرد و باغ پرندگان در شرق تهران مبتنی برهمین موضوع دانست.

قالیباف با اشاره به اینکه در دوره ای بخش شرقی پارک جنگلی لویزان برای تردد خانواده ها مناسب نبود ساخت باغ پرندگان در این بخش پارک جنگلی لویزان را موجب احیای این بخش دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای تهران در حوزه مالی و درآمدی اشاره کرد و گفت: سه سال و نیم قبل اعلام کردیم که اگر وزیر مسکن به ما ابلاغ کند ما حاضریم از فردا صبح هیچ پروانه ساختی در تهران صادر نکنیم و تهران را بدون دریافت پروانه ساخت اداره کنیم. تهران آنقدر سرمایه و ظرفیت دارد که این کار به خوبی قابل انجام است در این شهر سرمایه های مادی و انسانی زیادی وجود دارد و فقط برنامه‌ای مشخص و مدیریتی صحیح می‌خواهد و چالش در کشور ما چالش مدیریتی است نه پول یا منابع انسانی.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *