ایراندوست: فوتبال بانوان ایران می‌تواند بین ۱۰ تیم برتر جهان باشد


مریم ایراندوست

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان عنوان کرد: فوتبال بانوان ایران توانایی قرارگیری بین ۱۰ تیم برتر جهان را دارد.

مریم ایراندوست در گفت‌وگو با سادس، درباره شرایط تیم ملی فوتبال بانوان بیان کرد: بعد از مدتی وقفه، تغییر و تحولاتی در فوتبال بانوان رخ داد، فدراسیون به فوتبال بانوان رسیدگی کرد و در حال حاضر فوتبال بانوان راه خود را پیدا کرده است. مربیان بسیار خوبی در راس رده‌های سنی مختلف قرار گرفته‌اند و تیم‌ها اردوهای مختلفی را برگزار می‌کنند. تیم ملی بزرگسالان نیز تشکیل و در مسابقات آسیاییحضور داشت و توانست به رنکینگ فیفا باز گردد.

او در ادامه با اشاره به لیگ برتر فوتبال بانوان خاطرنشان کرد: فوتبال بانوان دارای هدف است و بازیکنان با هدف بهتر شدن برای رسیدن به تیم ملی تلاش می‌کنند، تمام این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا فوتبال بانوان  پیشرفت کند. تمام این تغییرات را مثبت ارزیابی می‌کنم و مطمئن هستم که دیگر بازگشت به عقب نخواهیم داشت. در سال‌های اخیر اتفاقاتی رخ داد که باعث مظلوم واقع شدن فوتبال بانوان شد اما دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. این روندی که در پیش گرفته شده است قطعاً به موفقیت فوتبال بانوان خواهد انجامید.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان درباره برنامه‌های خود در آینده بیان کرد: در نیم فصل گذشته پیشنهاداتی از سوی تیم‌ها داشتم اما تصمیم من بر این بود تا حداقل یک سال استراحت کنم و از کار و حواشی در فوتبال دور باشم و با روحیه‌ای خوب بازگردم تا برای فوتبال مثمر ثمر باشد.

سرمربی پیشین تیم لیگ برتری ملوان در ادامه افزود: فوتبال جزیی از زندگی من و رشته مورد علاقه‌ام است، در حال حاضر در مدرسه فوتبال مشغول به کار هستم، اما فعالیتی در لیگ نخواهم داشت چرا که در ۱۴ سال گذشته برای فوتبال بانوان با مشکلات مختلفی جنگیدم و تلاش کردم، با وجود یک سال استراحتی که داشتم در خود نمی‌بینم که بتوانم مجدد کار در لیگ برتر را آغاز کنم.

مریم ایراندوست با بیان این که انتظاراتی از خود دارد افزود: اگر بخواهم کاری را انجام دهم از خود انتظاراتی دارم که باید تمام و کمال آن کار را انجام دهم.  فوتبال و آموزش را دوست دارم و با بچه‌های کوچک مشغول به کار هستم. در این مدت به بازیکنان، مربیان و مدیرانی که به مشاوره من نیاز داشتند با کمال میل کمک و همیشه در خدمت آن‌ها بوده و هستم. تا حدی که در توانم باشد در خدمت فوتبال ایران خواهم بود.

او بر این باور است که بانوان فوتبالیست ایرانی توانایی‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارند و گفت: فوتبال بانوان بسیاری از کشورها را از نزدیک شاهد بوده‌ام و به جرأت می‌توانم بگویم فوتبالیست‌های ایرانی پتانسیل‌های بالایی دارند و قطعا می‌توان با یک برنامه‌ریزی مدون و در اختیار گذاشتن امکانات خوب و حرفه‌یی، فوتبال بانوان ایران را در بین ۱۰ کشور برتر جهان دید به شرطی که از سوی مسوولان حمایت شوند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان در پایان بیان کرد: برای دختران فوتبالیست ایرانی و تمام بانوانی که در ورزش به صورت حرفه‌یی فعالیت دارند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم یک روز درهای استادیوم‌ها به روی زنان باز شود و همه در کنار یکدیگر از لذت‌های ورزشی به طور مساوی بهره ببریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *