مرری بر سرفصل اخبار اجتماعی سادس در روز چهارشنبه


ارایه برنامه نامزدهای شهرداری تهران به منتخبان شورای پنجم، ممنوعیت ادامه تحصیل مشمولان دیپلمه در خارج از کشور، انتصاب سه تن از بانوان در کابینه دوازدهم و حذف عنوان "طلاق" از شناسنامه در صورت تصویب مجلس عنوان برخی اخبار اجتماعی سادس در روز چهارشنبه است که مشروح آن در پی می آید:

برنامه‌های وزیر بهداشت در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر فعلی بهداشت و گزینه پیشنهادی این وزارتخانه برای دولت دوازدهم، در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بحث پایداری منابع حوزه سلامت و رفع اشکالاتی است که گاهی باعث گرفتاری ما و شرکایمان می‌شود و امیدواریم در ۱۰۰ روز اول دولت به سرانجام رسند.

ارائه پیشنهاد طرح “سرباز نخبه پژوهشی” به روسای دانشگاه‌ها

سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نشست معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری از طرح سرباز نخبه پژوهشی صحبت کرد و گفت: طرحی با عنوان سرباز نخبه پژوهشی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به روسای دانشگاه‌ها ارائه شده است که طی آن افرادی که دارای کارشناسی ارشد و دکتری هستند به صورت سرباز – پژوهشی یا سرباز – تحقیقی در اختیار 13 دانشگاه کشور قرار گیرند.

نجفی: بدهی بیش از3000میلیاردی شهرداری به دولت

محمد علی نجفی، از گزینه‌های تصدی پست شهرداری تهران، امروز در شورای منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران، حاضر شد و به ارئه برنامه‌هایش پرداخت. او شعار خود برای تهران را “شهر امید، مشارکت و شکوفایی” نامید.

او همچنین در صحبت‌هایش مدعی شد که شهرداری بیش از 3000 میلیارد به دولت بدهی دارد.

کولایی: شهر نمی‌تواند به صورت جزیره اداره شود

الهه کولایی، دیگر نامزدهای شهرداری تهران هم امروز در پنجمین جلسه منتخبان شورای شهر برنامه‌های خود را تشریح کرد. او در توضیح برنامه‌هایش بر این نکته تاکید کرد که نظام مدیریت شهری امروز نیاز به بازنگری دارد و همچنین گفت که زنان و جوانان شایسته راهی برای ورود به عرصه مدیریت شهری ندارند و شهر نمی‌تواند به صورت جزیره اداره شود و شهرداری جدا از دولت و دولت جدا از شهرداری نمی‌تواند کار کند.

راه‌اندازی 94 درمانگاه اقماری در مکه و مدینه

دکتر طاهر درودی، مشاور اجرایی رییس مرکز پزشکی ج و زیارت جمعیت هلال احمر در گت و گو با سادس آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیرات را تشریح کرد از راه‌اندازی 94 درمانگاه اقماری در شهرهای مکه و مدینه خبر داد. او همچنین عنوان کرد که از مجموع 580 نفر کادر درمانی حج، تا کنون بیش از 250 نفر به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شده‌اند.

خبر ترخیص تمام داروهای مورد نیاز و ترخیص آخرین محموله داروها از فرودگاه جده دیگر بخش این مصاحبه بود.

اعلام لیست داروهای ممنوعه در سفر به سرزمین وحی

دکتر یسنا به‌منش، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در گفت و گو با سادس لیست داروهای ممنوعه در اعزام حجاج به سرزمین وحی را اعلام کرد.

وی همراه داشتن داروهای آرامبخش مانند دیازپام، اگزازپام، لورازپام و برخی مسکن‌های حاوی کدئین مانند استامینوفن‌کدئین، اکسپکتورانت‌کدئین و روانگردان‌ها را بر اساس قوانین کشور عربستان جرم محسوب می‌شود و همراه داشتن این داروها مجازات به همراه خواههد داشت. افرادی که حتما باید این داروها را مصرف کنند، لازم است که نسخه پزشک را به همخراه داشته باشند.

ایجاد 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی در کشور

بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور، امروز در نشست خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود. او در بخشی از صحبت‌هایش از ایجاد 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی در کشور خبر داد و گفت که این مراکز در۳۰ شهرستان که کمترین شاخص توسعه‌یافتگی را دارند راه‌اندازی خواهند شد.

کاهش آمار ورود معتادان به مراکز ماده 16 در دستور کار

فرید براتی سده، رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور نیز درنشست خبری امروز خود در سازمان بهزیستی کشور گفت: قرار است کمیته‌ای کشوری ویژه «مراکز ماده 16 ترک اعتیاد» به زودی تشکیل شود تا علاوه‌بر کار نظارتی و تخصصی، آمار معتادان ورودی به این مراکز را نیز کاهش دهیم.

معرفی “بطحائی” به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

خبرنگار آموزش و پرورش سادس، در گزارشی به معرفی سید محمد بطحائی، گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم پرداخته است. در این گزارش همچنین به معرفی وزرایی پرداخته شده که پیش از این سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشتند.

۹۴ درصد مساحت کشور درگیر خشکسالی است

شاهرخ فاتح، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت و گو با سادس از خشکسالی کشور صحبت کرد. او از درگیری 94 درصد مساحت کشور با پدیده خشکسالی هواشناسی بلند مدت خبر داد و گفت که این خشکسالی در استان‌های خوزستان، قم و خراسان شمالی وضعیت وخیم‌تری را دارد.

جزئیات بیشتری از وضعیت خشکسالی ایران در این گفت و گو مطرح شده است.

بوی فاضلاب ایستگاه‌های مترو را به محیط زیست اطلاع دهید

محمد حسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست شهر تهران  درباره موضوع بوی فاضلاب ایستگاه‌های مترو تهران صحبت کرد و گفت که شهروندان در صورتی که با این گونه مشکلات برخورد کردند، آن را به سامانه 1540 گزارش دهند.

اولویت‌های رئیس پلیس جدید پایتخت

امروز مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید پلیس پایتخت برگزار شد و سردار حسین رحیمی به عنوان رئیس پلیس جدید پایتخت معرفی شد. وی در این مراسم در مورد برنامه‌ها و اولویت‌هایش صحبت کرد و همچنین گفت: امیدوارم خداوند به من کمک کند تا بتوانم کارهای بسیار خوب، اثرگذار و ارزشمندی را که سردار فرماندهی توصیه کرده و سردار ساجدی نیا نیز آن را اجرا کردند به خوبی انجام داده و  این مسیر را ادامه دهم.

توضیحات سردار کمالی درباره ممنوعیت ادامه تحصیل مشمولان دیپلمه در خارج از کشور

سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح امروز گفت و گویی با خبرنگار سادس انجام داد و به توضیحاتی در مورد ممنوعیت ادامه تحصیل مشمولان دیپلمه در خارج از کشور پرداخت.

وی با تشریح موارد قانونی مربوط به این موضوع گفت: مشمولان دیپلم مقیم داخل کشور نمی‌توانند تا زمانی که وضعیت سربازی خود را به طور قطعی  مشخص نکرده‌اند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند.

تیتر پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی سادس نیز به شرح زیر است:

 نجفی:جامه سیاسی از تن در می‌آورم و جامه خدمت می‌پوشم/ بدهی بیش از3000میلیاردی شهرداری به دولت

  ۹۴ درصد مساحت کشور درگیر خشکسالی است

  ایستگاه دروازه دولت از امشب شبانه‌روزی می‌شود/بلیت متروی فرودگاه امام (ره) فعلا ۸۰۰ تومان است

 قالیباف: مجموع بدهی شهرداری تهران ۱۵ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است

اعلام لیست داروهای ممنوعه در سفر به سرزمین وحی

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *