تعلل فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان


تیم ملی فوتبال جوانان

فدراسیون فوتبال با وجود انجام استعادیابی و هماهنگی بازی‌های دوستانه، کماکان تمایلی به انتخاب سرمربی ندارند تا این تیم هم مانند تیم ملی امید مدت زمان زیادی را از دست بدهد و شاید گرفتار سرنوشت این تیم شود.

به گزارش سادس، با برگزاری جام جهانی جوانان  کره جنوبی در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری، بازیکنان و مربیان تیم ملی جوانان ایران به رده سنی بالاتر رفتند تا یک بار دیگر تیم ملی با شکل و شمایل جدید آماده‌سازی شود و فدراسیون نسل بعدی فوتبال ایران را تشکیل دهد.

مسوولان فدراسیون فوتبال در حالی که در ابتدا گزینه‌های مختلفی مانند جواد نکونام، سهراب بختیاری‌زاده و … را برای هدایت این تیم در نظر داشتند، در نهایت به گزینه مناسبی نرسیدند تا کمیته فنی و توسعه فدراسیون به همراه کمیته جوانان کارهای این تیم را بدون انتخاب مربی آغاز کنند.

در نبود سرمربی، کارهای مربوط به استعدادیابی این تیم انجام شد و بازیکنان جلسات تمرینی را هم آغاز کردند. این روند ادامه داشت تا این که بازی تدارکاتی با عمان هم برای تیم ملی جوانان هماهنگ شد اما کماکان خبری از سرمربی برای این تیم نبود.

بعد از این که کادرفنی به گزینه مناسبی برای این تیم نرسید آن‌ها بار دیگر به سراغ امیرحسین پیروانی رفتند که نتوانست با تیم ملی امید در آسیا عملکرد خوبی داشته باشد و از طرفی هم جزو سرمایه‌های فدراسیون بود و نمی‌خواستند او را از دست بدهند؛ به همین دلیل این تیم را به او پیشنهاد دادند که با پاسخ منفی پیروانی مواجه شدند.

با وجود زمان اندک باقی مانده تا شروع این رقابت‌ها باز هم کادرفنی تصمیمی به انتخاب یک مربی جدید ندارد و گویا از فرصت سوزی قبل از رقابت‌های رده سنی امید درس نگرفته‌اند چرا که در آن مقطع هم فدراسیون قصد داشت تیم ملی را در مدت ۲۰ روز آماده کند اما به هیچ وجه رقبای ایران را در نظر نگرفته بود که قبل از رقابت‌ها به اردوهای آماده‌سازی بلند مدت رفته‌اند.

تیم ملی جوانان ایران با تیم‌های فلسطین، اردن و سوریه در گروهE  رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا قرار دارد که میزبانی این گروه بر عهده ایران است و طبق هماهنگی‌ها در شهر مشهد برگزار می‌شود. طبق اعلام AFC، این رقابت‌ها از روز ۱۳ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *