احدی: ناطق نوری در ۱۵ سال اول ریاست خود مفید بود


اکبر احدی

کارشناس بوکس دلیل اصلی ضعف ورزش بوکس ایران را مدیریت ضعیف در چند سال اخیر اعلام کرد.

اکبر احدی در گفت‌وگو با سادس، ضمن انتقاد از مدیریت فدراسیون بوکس ایران اظهار کرد: در خیلی از مواقع فدراسیون شرایط مالی خوبی نداشته اما توانسته به نتاج خوبی دست پیدا کند. برخی افراد در فدراسیون بوکس همه چیز را به مسائل و مشکلات مالی ربط می‌دهند که از نظر من درست نیست و برای فرار از جواب‌گو بودن است. اصلی‌ترین مشکل فدراسیون بوکس نبود همبستگی، همدلی و علاقه به بوکس است که همه این‌ها به مدیریت ضعیف در فدراسیون بوکس برمی‌گردد.

او ادامه داد: از آن زمانی که به یاد دارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همیشه تا جایی که توانسته ‌اند به فدراسیون بوکس کمک کرده‌اند. رئیس فدراسیون خودش هم باید تا حدودی یک بازار یاب خوب باشد و بحث جذب اسپانسر در بوکس یک مسئله راحت است. در صحبت‌های آقای ناطق همه شاهد بوده‌ایم که گفته است مسائل را به نایب رئیس خود واگذار کرده و کارها را آقای حسینی پیگیری می کند اما بازهم تأثیر مثبتی از او ندیدیم. ای کاش معاونی که آقای ناطق داشتند فردی با تجربه و کاربلد بود نه شخصی که با تصمیمات مقرضانه و دور کردن ورزشکاران و قهرمانان از بوکس ایران چنین بلایی را سر این ورزش پر طرفدار بیاورد.

* ناطق نوری خسته شده بود

مربی اسبق تیم ملی بوکس درباره عملکرد حاج احمد ناطق نوری در طی این سال‌های ریاستش گفت: آقای ناطق پدر بوکس ایران است و حدود ۲۷ الی ۲۸ سال است که در این فدراسیون زحمت می‌کشد. با بضاعت کمی که فدراسیون پس از بازگشایی دوباره داشت تمام تلاش خود را در راستای موفقیت بوکس ایران انجام داد که تقریبا هم موفق بود. ناطق نوری در ۱۵ سال اول ریاست خود بسیار مفید بود و بوکس را رو به پیشرفت هدایت می‌کرد اما متاسفانه در ادامه بوکس دچار نوسانات زیادی شد.

وی همچنین در ادامه افزود: در ۱۲ یا ۱۳ سال اخیر به نظر من حاج احمد ناطق نوری خسته شده بود و دیگر انگیزه سابق را نداشت. با توجه به کم شدن رسیدگی‌های او بوکس دچار بالا و پایین‌های زیادی شد. به دلیل این نوسانات زیاد حمایت‌های وزارت ورزش نیز از فدراسیون بوکس کمتر شد و این مسئله تا به امروز ادامه دارد. از زمان آمدن مدیریت جدید نیز در طی این سه سال اخیر شرایط بوکس بدتر از گذشته شده است که امیدارم با آمدن سرپرست جدید شرایط بهتر شود.

* بوکس سرپرست و مدیر دلسوز می‌خواهد

احدی همچنین با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان بهترین گزینه را جهت سرپرستی فدراسیون بوکس انتخاب می‌کند، افزود: با توجه به اینکه در طول این مدت وزارت ورزش نگاه کارشناسانه‌ای به شرایط و نتایج بوکس داشته است قطعا برای آینده این ورزش برنامه خوبی دارد. همچنین با توجه به زمزمه‌های اخیر در مورد استعفا و رفتن آقای ناطق قطعا آنالیزهای خود برای انتخاب سرپرست جدید را انجام داده و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.

او در ادامه انتقاداتش از مدیریت فدراسیون بوکس مدعی شد: فقط باید بدانیم این چنین نیست که یک قهرمان می‌تواند مدیر خوبی باشد. اصولا باید مدیر فردی با تجربه، کاربلد و از همه مهم‌تر دلسوز باشد که نیاز اصلی فدراسیون بوکس است. هرگاه چنین آدمی در فدراسیون بوکس حضور پیدا کند که دلش به حال ورزش بوکس بسوزد این رشته به شرایط خوبی می‌رسد.

احدی افزود: مدیر بوکس باید تمام وقت در اختیار این رشته باشد نه اینکه صبح سرکار بوده و سر ساختمان حاضر شود و فقط شب‌ها به فدراسیون سر بزند. کار یک رئیس این است که به دنبال جذب اسپانسر برای بوکس باشد نه اینکه در هشتگرد زمین خرید و فروش کند. یک رئیس فعال و دلسوز باید هر دو ماه یک بار به هیئت استان‌های خود سر بزند تا از مشکلات آن‌ها با خبر شده و به آن‌ها رسیدگی کند.

* آینده بوکس روشن است

این کارشناس بوکس با اشاره به آینده روشن بوکس ایران گفت: من در خیلی جاها گفته‌ام که فدراسیون بوکس یک زمین حاصل‌خیزی است که نیاز به رسیدگی دارد و اگر کسی در این زمین کار کند، شخم بزند و بذری در آن بپاشد قطعا محصول فوق‌العاده‌ای را برداشت می‌کند. اگر یک فرد مناسب مدیریت فدراسیون بوکس  را بر عهده بگیرد با کمی توجه به استان‌ها بوکسورها و استعدادهایی را کشف می‌کند که هرکدام می‌توانند قهرمانان بزرگی در بوکس شوند که اگر این اتفاق رخ دهد رکودی که الان گریبان‌گیر بوکس ایران است از بین می‌رود. اگر به بوکس توجه شود مطمئن باشید آینده بوکس ایران روشن است.

اکبر احدی در پایان افزود: در دوره‌های قبل کاندید انتخابات ریاست فدراسیون بودم اما الان تنها خواسته‌ام آمدن افراد دلسوز و کمک کننده به بوکس است. امیدوارم فردی برای سرپرستی فدراسیون بوکس انتخاب شود که به درد دل‌های ورزشکاران و قهرمانان بوکس رسیدگی کند. فقط خواهش می‌کنم سرپرست و مدیریت جدید از افرادی در کنار خود استفاده کنند که بیشتر به فکر پیشرفت بوکس ایران باشند نه به فکر میز و سمت.

انتهای پیام          

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *