«لشکر فرشتگان» برای تحقق آرمان‌های انقلاب گام های بلند بردارد


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تصریح بر اینکه «لشکر فرشتگان» باید برای تحقق آرمان های شهدا، امام راحل و امام حاضرمان گام های بلند بردارد، گفت: لشکر فرشتگان یک دغدغه مقدس انقلابی برای دختران بصیر و فهیم نسل سوم و چهارم انقلاب است.

به گزارش سادس منطقه گیلان، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در اختتامیه همایش استانی طرح «لشکر فرشتگان» که در سالن بانک کشاورزی استان برگزار شد، دیار میرزا کوچک خان جنگلی را مینیاتوری از انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: گیلان با رایحه خوش معنویت و عرفان، بزرگانی همچون شیخ زاهد گیلانی و آیت الله بهجت فومنی(ره) را در خود پرورش داده است.

وی با اشاره به تقارن برگزاری اختتامیه همایش لشکر فرشتگان با دهه کرامت، افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی بانوان و دخترانی است که سال  ها بر اسارت، تنهایی و غربت پدران، همسران و فرزندانشان صبر کردند و دم برنیاوردند و همراه با آنان ترانه حریت و آزادگی را بر بلندای افلاک سرودند.

علامتی سخن گفتن از لشکر فرشتگان را سخن گفتن از الگوها دانست و تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) اولین زن مسلمان، همسر فداکار حضرت رسول(ص) و ام الزهرا و ام الائمه است. با نام و یاد، با راه و رسم، با ایثار و فداکاری، با مهربانی و جانبازی، با جهاد و مبارزه، با همسرداری و فرزندپروری، با استقامت و مقاومت، با بندگی و عبادت و با غربت و تنهایی خدیجه است که می توان از ایثار، استقامت، مبارزه، جهاد و تربیت زنان، مادران و دخترانی گفت که لشکرهایی از فرشتگان را در رکاب ولی خدا و در عصر و زمان ما برای دفاع از همه خوبی ها به صف کردند و بر تارک حماسه و جهاد این ملت بزرگ درخشیدند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: با الگویی از مهربانی ها همچون خدیجه، فاطمه و زینب است که می توان از زنان و مادرانی گفت که در صبح غمبار ۱۵ خرداد سال ۴۲ برای دفاع از مرجع تقلید خویش همسران و فرزندانشان را کفن پوش کردند و آنان را به میدان جهاد و شهادت فرستادند.

وی حضرت ام البنین را مقتدای مادرانی دانست که دو فرزند، سه فرزند، چهار، پنج و حتی هفت فرزند خود را به مسلخ عشق فرستادند و متذکر شد: با الگویی همچون آسیه و سمیه قهرمان، اولین شهیده زن اسلام است که می توان از زنان شب شکن و ظلم ستیزی سخن گفت؛ زنانی که در یلدای بلند دوران طاغوت در سیاه چال ها و زندان های دشمن مانند مرحومه حدیدچی صبورانه مقاومت کردند و ذکر «یا زهرا» و «یا زینب» از زبانشان نیافتاد.

این مقام مسئول ادامه داد: با الگویی همچون رباب است که می توان بانویی را یافت که در بمباران ها و موشک باران های دشمن قنداقه های خونین فرزندانش را بر دست گرفتن و فریاد «زنده باد اسلام» سر داد.

علامتی ام وهب را اسوه همسر شهید مدافع حرم دانست و گفت: آنگاه که دشمن تکفیری پیکر همسر شهیدش را باز نمی گرداند، فریاد می زند «ما هدیه ای را که در راه خدا دادیم پس نمی گیریم و حسرت یک درخواست را بر دل سیاه شما می گذاریم». این روزها همسران صبور و فداکار شهدای مدافع حرم اهل بیت و حریم انقلاب را می بینیم که به تاسی از عروس وهب با فرزندان کوچک در بغل سرود صبر و ایثار را می سرایند و در زمانه ای که بسیاری به دنبال دنیا و ثروت هستند، از عشق و محبت همسرانشان می گویند و همه را از شکوه صبرشان به شگفتی وا می دارند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مادران، همسران و دختران صبور جانبازان ۷۰ درصد شیمیایی و اعصاب و روان همچون پروانه بر گرد تخت و ویلچر فرزندان و همسران و پدرانشان می چرخند، خاطرنشان کرد: این بانوان با الگوگیری از زنان پرستار در پشت جبهه اسلام بر زخم تن و جان فرزندان، همسران و پدران خویش مرهم محبت می گذارند و بر این همه رنج لبخند می زنند.

وی با بیان اینکه خط نورانی لشکر فرشتگان از افق بندگی روز اول آغاز شده و در زمان ما امتداد یافته و تا انتهای ظهور کشیده خواهد شد، گفت: هرگاه سخن از عبودیت، معنویت، استقامت، شهادت، حریت، شهامت و غربت است، رنگین کمانی از حضور بانوانی را می بینیم که فضای زندگی انسان را زیبایی دوچندان بخشیدند؛ از رنگ سرخ شهادت و ایثار تا رنگ کبود سیلی و تازیانه تا رنگ زرد گرسنگی و دویدن در پی قافله تا رنگ نیلی غربت و تنهایی تا رنگ سبز معرفت و دانش و تا رنگ سفید عبادت و بندگی در همه جا و در همه زمان و در همه جبهه های حق علیه باطل ردی از حضور لشکر فرشتگان است.

علامتی لشکر فرشتگان را مرکب از گردان های زنان و دختران شهیده ای دانست که در زندان ها، راهپیمایی ها و بمباران ها به شهادت رسیدند و عنوان کرد: لشکر فرشتگان بانوان غیور استان های مختلف ایران هستند که جوانمردانه پا به پای رزمندگان ایستادند و اجازه اشغال خاک وطن را ندادند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه بانوان آزاده لشکر فرشتگان در اسارت دشمن جان دادند و کتک خوردند اما پای حجاب خود ایستادند و لحظه ای از ارزش هایشان کوتاه نیامدند، اضافه کرد: لشکر فرشتگان تنها یک لشکر نیست بلکه یک نماد است؛ وگرنه حکایت بانوان شهیدپرور، جانبازپرور، آزاده پرور و رزمنده پرور سرزمین ما قصه هزاران لشکر صف در صف آماده ایثار است.

وی لشکر فرشتگان را یک رسالت و یک دغدغه مقدس انقلابی برای دختران بصیر و فهیم نسل سوم و چهارم انقلاب دانست و تصریح کرد: این همایش بهانه ای برای نسل رو به رشدی است که بالندگی تبار نورانی شان را بهتر بشناسند، از راه و رسمشان درش بگیرند، راز پیروزی شان را باور کنند و برای فردای خودشان، کشورشان و انقلابشان ره توشه بردارند.

علامتی با تصریح بر اینکه لشکر فرشتگان باید برای تحقق آرمان های شهدا، امام راحل و امام حاضرمان گام های بلند بردارد، یادآور شد: استان گیلان نیز زنان مظلومه شهیده ای از بمباران های ظالمانه بعثی ها همچون شهیده «رحیمه کریمی» دارد و اسوه هایی همچون شهیدان املاکی، خوش سیرت، قلی پور و «حسن عشوری»، شهید اطلاعات و امنیت کشور را در خود پرورانده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم گیلان رسم ایثار را امتداد بخشیدند، گفت: انتظار می رود که اعضای انجمن های اسلامی به ویژه بانوان و دختران ارجمند این تشکل انقلابی مسیر طی شده گذشته را بهتر از قبل ادامه دهند و در این راه حرفی نو و ایده ای بهتر داشته باشند تا فرصت تامل پیرامون راه و راز شهیدان و رسم پروازشان ایجاد گردد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *