سلیمانی: قضاوت سوپرجام را به داوران بازنشسته بدهند


حیدر سلیمانی

کارشناس داوری فوتبال ضمن انتقاد از نحوه عملکرد کمیته و دپارتمان داوری درباره دعوت داوران به لیگ یک گفت: کمیته داوران بهتر است قضاوت سوپر جام را به داورانی که اخیرا با اکراه خداحافظی داده شدند، بسپارد تا حداقل در زمین بازی به طور رسمی خداحافظی کرده باشند.

حیدر سلیمانی کمک داور سابق فوتبال در گفت‌و گو با سادس، درباره وقایع اخیر در مورد کلاس توجیهی لیگ یک اظهار کرد: ظاهرا اختلاف بین کمیته و دپارتمان داوری در دعوت از داوران لیگ یک دوباره سر باز کرده است؛ جایی که اصفهانیان از نحوه دعوت داوران به لیگ یک بی‌خبر است و تصمیم گرفته که خودش در بسیاری از کارهای اجرایی دخالت کند  و این نشان‌دهنده این است که نه دپارتمان به وظایفش آگاه است و نه کمیته چندان به سیاست‌گذاری اعتقاد دارد. در پی این کج سلیقگی‌ها، در آینده شاهد خواهیم بود که بین راه داوران بازی‌ها عوض شوند.

او ادامه داد: برخی از هیات‌ها هنوز از چگونگی دعوت داوران به کلاس پیش فصل اطلاعی ندارند، در غیر این صورت روسای بعضی از استان‌ها نباید پشت در اتاق دبیرکل خط قرمز تعیین کنند و الان هم شاهد هستیم که بسیاری از داوران که سابقه طولانی در لیگ یک دارند، به دلایل نامعلومی دعوت نخواهند شد و این موجب اعتراض دوباره هیات‌های استان‌ها شده است که کمیته داوران، برگزاری کلاس را به تعویق انداخته تا بازنگری در اسامی مدعوین شود و حتی موجی از اعتراضات به راه افتاده است که بین استان‌ها تبعیض قائل شده‌اند. کمیته داوران باید طوری عمل کند که موجب بی‌انگیزگی و عدم رشد داوران جوان‌تر نشود. داورانی که در لیگ یک قضاوت کردند اگر به دلایل نامعلوم به رده پایین‌تر سقوط کنند مسلما انگیزه‌ای برای قضاوت نخواهند داشت و در پی آن هم جامعه داوری و هم باشگاه‌ها آسیب جدی خواهند دید.

فکر می‌کنم آقای ساکت به عنوان دبیرکل جدید باید اختلاف چند ساله این دو نهاد را با تبیین جایگاه نظارتی و اجرایی حل کند که جامعه داوری بیش از این دچار سردرگمی نشود و هر سال این التهاب و استرس بر استان‌ها مستولی نشود.

با توجه به این که قرار است سوپر جام ایران بین پرسپولیس و نفت تهران در روز سی‌ام تیر برگزار شود پیشنهاد می‌کنم که تیم داوری را از میان داورانی که اخیرا به شکلی خداحافظی داده شدند، انتخاب شوند و حداقل یک بار به عنوان یک کار جدید در میدان مسابقه در یک بازی پخش زنده از داوران تجلیل شود و آنها هم با طیب خاطر از دنیای قضاوت خداحافظی کنند. در چند سال اخیر شاهد بودیم که داوران با قهر و دلخوری از دنیای فوتبال خداحافظی کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *