ملی پوش تیم بسکتبال جوانان: اصلا خوب نبودیم


احسان صمدی

احسان صمدی با اشاره به عملکرد تیم ملی بسکتبال جوانان در جام جهانی، گفت: شش باخت در هفت مسابقه یعنی عملکردمان خوب نبوده است.

ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران در گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد تیم‌ ‌ملی در جام جهانی مصر، اظهار کرد: به نظرم باید بگویم که عملکرد تیم اصلا خوب نبود. شش شکست در هفت مسابقه راضی کننده نیست و این نشان می‌دهد که اصلا خوب کار نکردیم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم یا توجیه کنم ، اما واقعا زمان کمی در کنار هم بودیم و فرصت کافی برای هماهنگ شدن نداشتیم.

صمدی ادامه‌ داد: قطعا اگر فرصت بیشتری داشتیم و اردوهای تدارکاتی بیشتر می‌شود قطعا نتایج بهتری می گرفتیم. نه این که مثلا آمریکا را شکست دهیم، اما می‌توانستیم تعداد بردهایمان را بیشتر کنیم. به‌ هر حال این اتفاق نیفتاد و همه ما ناراحت هستیم.

ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران همچنین، گفت‌: جام جهانی تجربه بسیار بزرگی برایمان شد. بزرگترین درسی که به ما داد همین تجربه بود و ما فهمیدیم که باید بیشتر تلاش کنیم. تجربه همه بازیکنان بیشتر شد و دیدید که بازی به بازی هم بهتر می شدیم. به نظرم ما حتی برابر مصر هم خیلی خوب بودیم، اما کوارتر چهارم بازی را دادیم که به نظرم باز می‌گردد به همان عدم تجربه و هماهنگی برای زمان کمی که با هم بودیم.

صمدی افزود: به نظرم اگر قبل جام جهانی زمان بیشتری داشتیم و بازی‌های تدارکاتمان هم بیشتر می‌شد قطعا شرایط فرق می‌کرد. ما حتی برابر ‌اسپانیا هم فوق‌العاده‌ بودیم و آنها را اذیت کردیم، اما باختیم. اکثر همین بازی‌ها را در کوارتر چهارم واگذار کردیم که در کنار مساله فیزیکی بحث روانی هم مطرح بود که کم می آوردیم. به‌ هر حال اروپایی‌ها از نظر بدنی قوی هستند. با این حال خیلی نزدیک با آنها پیش می رفتیم، اما کم می آوردیم.

بازیکن تیم‌ ‌ملی بسکتبال جوانان با اشاره به باخت برابر کره جنوبی، گفت‌: بعد از چند باخت با تمام وجود به مصاف مصر رفتیم و هر چه که  در توان داشتیم گذاشتیم تا برنده شویم، اما نشد. آنها با حمایت تماشاگرانشان توانستند فشار روانی زیادی به ما وارد کنند و برنده شوند. در این مسابقه بد باختیم و سپس به مصاف کره رفتیم. ما این کره را در آسیا برده بودیم، اما همین باخت‌ها از نظر روانی تیم را ضعیف کرده بود و اصلا نتوانستیم کاری کنیم و باختیم.

صمدی در پاسخ به این پرسش که حالا این جوانان را باید چه برنامه‌ای برای آینده داشته باشند؟ تصریح کرد: به نظرم اول از همه باید خود بازیکنان تمرین کنند و رشد داشته باشند. باید برای سال آینده تصمیم‌های مناسب بگیرند تا اسیر افت نشوند. از طرف دیگر تیم بزرگسالان و امید هم فعال هستند و بازیکنان باید برای حضور در کنار ملی‌پوشان ایران تمرین کنند.

او در پاسخ به این سوال که بعد از قهرمانی آسیا خود جوانان چقدر به دنبال رشد فنی بودند؟ بیان‌ کرد: بازیکنان در این مدت درگیر باشگاه‌ها و تیم‌ ‌ملی بودند، اما قطعا می دانستند جام جهانی را پیش رو دارند و باید به صورت اختصاصی هم تمرین داشته باشند. به شخصه تمرین داشتم و انفرادی هم کارم را ادامه‌ می دادم. فکر کنم دیگر بازیکنان هم حتما تمرین داشته‌اند.

صمدی در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد خودش در مصر راضی بود؟ بیان‌ کرد: قطعا نه. من هیچ وقت راضی نیستم. همیشه سعی کرده‌ام که بهتر باشم و هیچ وقت نمی گویم امروز خوب بودم. درباره عملکرد هم به نظرم باید کادرفنی و کارشناسان نظر بدهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *