بیانیه "ائتلاف صنفی امید سلامت" در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی


ائتلاف صنفی امید سلامت با انتشار بیانیه‌ای، فهرست اسامی پیشنهادی خود برای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش سادس، در این بیانیه آمده است: «انتخابات سی ام تیرماه فرصتی تاریخی برای نقش‌آفرینی «مسؤولانه» و «امیدوارانه» جامعه پزشکی در مسیر شکل‌گیری مقتدرانه ارکان سازمان نظام پزشکی و نویدبخش همدلی و هم اندیشی و همگرایی برای حل و فصل چالش‌های انباشته شده و دیرین نظام سلامت به شمار می آید. بسط فرهنگ نقد و گفتگو بر پایه عقلانیت و اخلاق، با تکیه بر روحیه اعتدال، مشارکت‌جویی، تحول گرایی و حق طلبی جامعه پزشکی و با پرهیز ازسیاسی کاری‌های منفعت طلبانه و نیز پرهیز از افراطی‌گری‌های تنش‌زا و زیانبار در این مسیر الزامی است.  

ائتلاف صنفی امید سلامت از این که در فهرست نهایی داوطلبان واجد شرایط تنوع کافی برای رقابت وجود دارد و زمینه ساز افزایش مشارکت در انتخابات شده است، مراتب خشنودی خود را اعلام می دارد. همچنین از همه کاندیداهای محترم که با حضورشان زمینه‌ساز شور و نشاط انتخابات شده‌اند صمیمانه قدردانی می‌نماییم

«ائتلاف صنفی امید سلامت» ضمن بررسی سوابق داوطلبان و سنجش میزان مقبولیت و کارآمدی ایشان و با توجه به ملاک‌های اعلام شده تلاش نمود تا فهرستی از داوطلبان را درمعرض انتخاب جامعه پزشکی پایتخت ایران اسلامی قرار دهد. ضمن احترام به شایستگی‌های همه همکارانی که نامزد انتخابات شدند، با توجه به محدودیت تعداد منتخبان، گزینش تعدادی ازعزیزان اجتناب ناپذیر بوده است. با این هدف که سایه پررنگ سیاست انسجام درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی نظام پزشکی را تهدید ننماید، همکارانی که سابقه سیاسی‌شان بر تجربیات صنفی شان غلبه دارد در فهرست ائتلاف حضور ندارند.

همچنین دولتمردانی که  اقدامات‌شان به تضییع حقوق جامعه پزشکی انجامیده به این فهرست ائتلاف راه نیافتند. ضمنا  تلاش شد تا فهرست پیشنهادی هم از تجربه پیشکسوتان و هم از خلاقیت و نوگرایی و تحول‌خواهی همکاران جوان‌تر بهره‌مند باشد.

فهرست کاندیداهای ائتلاف به شرح زیراست:

گروه پزشکان: دکتر ایرج فاضل، دکتر علی اصغر پیوندی، دکتر احمد شجاعی باغینی، دکتر شاهرخ خوش سیرت، دکتر علی دباغ، دکتر محمد حسین  بدخش، دکتر کوروش شمیمی، دکتر سیدعلی مرعشی، دکتر فاطمه خوشنویسان و دکتر پانته‌آ علامی

گروه دندانپزشکان: دکتر علی یزدانی، دکتر سعید ساعی

گروه داروسازان: دکتر مسعود جلال، دکتر جمشید سلام زاده

گروه علوم آزمایشگاهی: دکتر محمد صاحب الزمانی

گروه مامایی: خانم دکتر معصومه آباد

گروه پروانه دار: مرتضی حیدری (فیزیوتراپیست)

«ائتلاف صنفی امید سلامت» طرح مسایل تخصصی پزشکی و اخبار رقابت‌های انتخابات جاری را در رسانه‌های عمومی با مخاطب عموم مردم، به مصلحت نمی داند،  لذا برای اعلام مواضع و فهرست کاندیداهای ائتلاف به صدور بیانیه و انتشار سخنان سخنگو در کانال رسمی تلگرامی  بسنده می کند.

پایبندی به قانون، رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از تبلیغات منفی و یاس‌آور از اصول قطعی تبلیغات انتخاباتی «ائتلاف صنفی امید سلامت» خواهد بود. رعایت قانون و اخلاق در انتخابات را انتظار آحاد جامعه پزشکی می دانیم و همه فعالان انتخابات را به این مهم دعوت می کنیم

«ائتلاف صنفی امید سلامت» اطمینان از شفافیت و نظارت پذیری و سلامت فرایند انتخابات را ضامن افزایش مشارکت می‌داند. بر این اساس ضمن یادآوری مسؤولیت خطیر هیات اجرایی و نظارت تهران و نیز هیات اجرایی و نظارت مرکزی، انتظار می‌رود هیات‌های یاد شده نسبت به اطلاع‌رسانی فرایند انتخابات، پاسخ به شبهات و اطمینان‌بخشی به نامزدها اهتمام نمایند تا از هر نقص احتمالی که باعث اعتراض همکاران شود و فرایند انتخابات را زیر سؤال ببرد احتراز شود.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *