درخواست ورزشکاران ناشنوا از مجلس و وزارت ورزش پیش از اعزام به المپیک


المپیک ناشنوایان 2017

مراسم بدرقه کاروان ورزشی ناشنوایان برای شرکت در بیست و سومین دوره المپیک تابستانی تحت امام رضا (ع) امروز با حضور پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و بدون حضور نماینده‌ای از وزارت ورزش و جوانان در محل فدراسیون ناشنوایان برگزار شد.

به‌ گزارش ‌سادس، مراسم بدرقه کاروان ورزشی ناشنوایان برای شرکت در بیست و سومین دوره  المپیک تابستانی تحت امام رضا (ع) صبح امروز (چهارشنبه) با حضور پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از  ورزشکاران اعزامی، رییس فدراسیون ناشنوایان و بدون حضور نماینده‌ای از وزارت ورزش و جوانان در محل فدراسیون ناشنوایان برگزار شد.

کاروان  ناشنوایان در قالب 13 رشته ورزشی و با حضور 93 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

مسعود پزشکیان ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره جوایز ورزشکاران ناشنوا و این که آیا در این دوره این جوایز همانند ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی دیده خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: این مساله باید در مجلس شورای اسلامی و با حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد که ببینیم امکان برابر شدن جوایز ورزشکاران ناشنوا وجود دارد یا خیر. البته ما هر کاری که از دستمان بر آید برای حمایت ورزشکاران ناشنوا انجام خواهیم داد تا بتوانیم حقوق برابر برای این عزیزان در نظر بگیریم،  ولی در حال‌ حاضر این که بگویم جوایز در این دوره از رقابت‌ها به طور برابر دیده خواهد شد یا خیر؟ نمی‌توانم به این مساله  تاکید کنم. نیاز به بررسی‌های لازم دارد که بعد از مصوب شدن قطعا آن را اعلام خواهیم کرد.

همچنین در ادامه این مراسم بیانیه ورزشکاران ناشنوا توسط کاپیتان تیم فوتبال بیان شد و در این بیانیه نیز ورزشکاران ناشنوا از مسئولان وزارت ورزش و جوانان درخواست کردند که همانند ورزشکاران  المپیکی و پارالمپیک مساله استخدام مدال آوران ناشنوا در المپیک تابستانی نیز به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و امکان استخدام مدال آوران  المپیکی نیز در ارگان‌های دولتی از سوی وزارت ورزش و جوانان فراهم شود.

وی همچنین در ادامه،‌ خاطر نشان کرد: ما خواهان بازنگری در قوانین و اشل پرداختی صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان هستیم و امیدواریم که این صندوق همانند سایر قهرمانان و کسانی که موفق به کسب مدال می‌شوند از اشل پرداختی خوبی نیز برخوردار شوند.

پزشکیان اظهار کرد: در حال‌ حاضر مدال آوران برنز این رشته از صندوق حمایت از ورزشکاران مبلغ 100 هزار تومان دریافت می‌کنند که واقعا مبلغ بسیار ناچیزی است. آیا به نظر مسئولان فرقی بین ورزشکاران ناشنوا با سایر ورزشکاران افراد سالم وجود دارد؟ ما نیز همان مدالی را کسب می‌کنیم که ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی کسب می‌کنند.

نماینده ورزشکاران، اظهار کرد: مجموعه ورزشی ناشنوایان بیش از 50 سال است که در کشور دایر شده است و اکثر فضاهای آن فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد. نیاز است که مجلس شورای اسلامی و همچنین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و سایر ارگانهای ورزشی به ویژه‌ وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به امکانات و تجهیزات ورزشکاران ناشنوا داشته باشند تا بتوانیم از تنها مجموعه ورزشی که در حال‌ حاضر در اختیار ورزشکاران ناشنوا است به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

به‌ گزارش ‌سادس، در این مراسم قرار بود امیر رضا خادم  حضور داشته باشد که شرکت نکرد. تنها گواری و عباباف از طرف وزارت ورزش در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *