برای محرومیت زدایی نیاز به همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی داریم


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن بیان اینکه محرومیت‌زدایی با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست، گفت: برای رفع محرومیت نیاز به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و استفاده از فناوری‌های نوین و روحیه دانشجویی و جهادی داریم.

به گزارش سادس، فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این دو نهاد، دو نهاد انقلابی و برخاسته از ذات انقلاب هستند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی و کمیته امداد قرار است با همکاری یکدیگر در موضوعی که برخاسته از ذات انقلاب یعنی رسیدگی به محرومان، فرودستان و یتیمان است، مشارکت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه گذر زمان ما را دچار نسیان و غفلت کرده است، گفت: در گذشته افتخار دانشجوی انقلابی، سینه‌سپر کردن برای محرومان بود.

وی ادامه داد: امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به همدلی، همزبانی و همکاری برای رسیدگی به امور اقشار محروم جامعه داریم و آنگونه که نظام ما در مسیر تعالی بوده باید در مسیر قرآنی حرکت و به امور محرومین رسیدگی کنیم.

فتاح با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور در زمینه محرومان زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: رسیدگی به محرومان با روش‌های متعارف، سنتی و غیرعلمی به نتیجه نمی‌رسد و برای رفع محرومیت نیاز به همکاری با دانشگاه و مراکز علمی و استفاده از راهکارهای علمی، فناوری‌های نوین و روحیه دانشجویی و جهادی داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در این تفاهمنامه آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در امور حمایتی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی جهت بهبود امور اقشار تحت پوشش کمیته امداد اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته تفاهمنامه‌ها در جمهوری اسلامی زینت‌المجالس هستند که این مساله زیبنده دو نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی و کمیته امداد نیست. از این رو ما به دنبال اجرایی کردن متن این تفاهمنامه هستیم زیرا با رویکرد علمی و جهادی می‌توانیم توفقیات بیشتری را در امر محرومیت‌زدایی کسب کنیم.

فتاح در ادامه به ارائه آماری از کمیته امداد پرداخت و گفت: در حال حاضر کمیته امداد 72 هزار دانشجو، بین 3 تا 5 هزار نخبه و بیش از 330 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارد.

وی افزود: سال گذشته کمیته امداد یکی از دستگاه‌هایی بود که در بحث ایجاد اشتغال به تعهدات خود عمل کرد و 1400 میلیارد تومان برای اشتغال واحد قرضه‌الحسنه اعطا کرد. در واقع حدود 125 هزار نفر از کمیته امداد وام اشتغال دریافت کردند و افرادی که قبلا این وام را دریافت کرده بودند، خودکفا شده و از چتر حمایتی ما خارج شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به همکاری این کمیته با گروه خودروسازی سایپا گفت: فردا قراردادی را با مضمون تحویل 5 هزار خودروی زامیاد به روستاها با وام قرض‌الحسنه با شرکت سایپا منعقد خواهیم کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *