تاج: تغییر دبیرکل منطقی بود و به نفع فوتبال


مهدی تاج

رییس فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم ما منطقی بود. تصمیم در فدراسیون گرفته می‌شود و به نفع فوتبال هم است.

به گزارش سادس، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال عصر شنبه در مراسم تجلیل از داوران فوتبال کشور گفت: از پیشکسوتان داوری، داوران خانم و آقا، از شرکت نامی نو، کفاشیان، ساکت، عباباف رییس حراست وزارت ورزش و … تشکر می کنم که به جمع ما پیوستند. در بخش داوری وضع ما خوب است. ٩ داور الیت و ٩ کمک داور الیت در آسیا داریم و یعنی آسیا در تسخیر ایران و ایرانی است. این یک آمار خوب و سقف آسیا است. ٤ دوار الیت در فوتسال و ٣ داور خانم هم داریم.
او ادامه داد: هدف اصلی ما این بود در بخش‌های متفاوت رده اول آسیا باشیم. کفاشیان، ساکت و اصفهانیان در آن جمع بودند. برای هر بخش هدفی داشتیم که در داوری حاصل شده است. روزی که در سازمان لیگ بودم یک ست سیستم رادیویی خریدیم و به آقایان فغانی، سخندان و منصوری دادیم و یک سالی است که تمام داوران لیگ برتر سیستم رادویی دارند. به نظر من خیلی خوب است و الان همه داوران فوتبال و فوتسال لیگ برتری ساعت پُلار دارند. این‌ها ابزار یک داوری بهتر است. این را تهیه کردیم. در تلاش هستیم حقوق داوران را زیاد کنیم. ما ١٧ میلیارد تومان حقوق داوری می‌دهیم. گفتن آن راحت است. وقتی بودجه ما می شود ٤٨ میلیارد تومان، یک سوم را به داوران می‌دهیم.
رییس فدراسیون فوتبال گفت: با همین رقم آقای آسیا هستیم. وقتی می‌گوییم می خواهیم بهترین جهان باشیم در زبان است اما در عمل اول آسیا هستیم. در فوتبال ٢٣ جهان، فوتسال سوم جهان، فوتبال ساحلی سوم جهان هستیم و نوجوانان و جوانان به جام جهانی رفتیم.

او گفت: ما یک استراتژی در فدراسیون فوتبال داریم. تغییرات براساس این استراتژی است و عجله‌ای نداریم برای این کار. هر جایی لازم باشد به موقع آن را انجام می‌دهیم. تغییرات دبیرکلی فدراسیون فوتبال یک سیاست بود و به خاطر فوتبال انجام شد. در انتخابات هم قول داده بودیم. فضا به گونه‌ای پیش می‌رود که از حضور همه اعضا استفاده کنیم. دبیرکل فدراسیون مسوول بخش اجرایی است و این حق رییس فدراسیون فوتبال است که این تغییرات را بدهد. حتما هر رییس فدراسیونی در هر جایی لازم باشد نظر خود را بر اساس قانون اعمال می‌کند. این تغییر به خاطر دو، سه روز گذشته نیست. با هر دو طرفی که سمت گرفتند صحبت شد. من یادم نمی‌رود که اگر به نظر برخی سایت‌های منتقد احترام می گذاشتم باید کی‌روش را برکنار می‌کردم. تصمیم ما منطقی بود. تصمیم در فدراسیون گرفته می‌شود و به نفع فوتبال هم است.

تاج درباره عليرضا اسدي گفت: او زحمات زيادي كشيد. او كارهايي را براي جامعه داوري انجام داد. آقاي كفاشيان شاهد است كه از هفته‌هاي قبل درباره اين موضوع صحبت كرديم. او مشاور فدراسيون فوتبال است و در روزهاي آينده به دادگاه  CAS مي‌رود تا موضوع عربستان را حل كند. من شك ندارم در اين دادگاه پيروز مي‌شويم. اين را جدي مي‌گويم. با مقدماتي كه فراهم كرديم در موضوع عربستان پيروز مي‌شويم. يك سمت AFC، ايران، عربستان و دادگاه CAS است و  ثابت مي‌كنيم ايران امن است و هزينه تمام بازي‌هايي كه در كشور سوم انجام شده را مي‌گيريم و چون AFC راي به اين حكم داده غرامت را مي‌دهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *