اشرفی: لیگ بزرگسالان مفیدتر از لیگ جوانان است


بوکس

مربی تیم ملی بوکس لیگ بزرگسالان را در صورت برگزاری مفیدتر از لیگ جوانان اعلام کرد.

اصغراشرفی در گفت و گو با سادس، به تأثیرات لیگ جوانان بر روی تیم ملی بزرگسالان اشاره کرد و گفت: اینکه برگزاری لیگ جوانان برای آینده‌ی تیم ملی بزرگسالان مفید است را نمی‌توان انکار کرد، اما اگر لیگ بزرگسالان را راه‌اندازی کنیم قطعا تاثیرات بیشتری را شاهد خواهیم بود. لیگ جوانان و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد تا بتوانیم به بوکسورهای جوان حقوق و مزایای مالی پرداخت کنیم که این مسئله در توان فدراسیون بوکس نیست.

او افزود: مسئله‌ی دیگر که تأثیرات مفید برگزاری این لیگ را کم رنگ‌تر می‌کند، بحث سربازی بوکسورها در رده سنی جوانان است. بوکسورهای جوانی که به این لیگ می‌آیند پس از یک مدت کوتاه به سربازی می‌روند و فدراسیون بوکس هم نمی‌تواند دنبال معافی این عزیزان باشد چون این توانایی را ندارد. اکثر بوکسورها هم نمی توانند عنوان سرباز قهرمانی را کسب کنند چون برای کسب این عنوان باید از قبل مقام قهرمانی داشته باشند که برای همه بوکسورها این مسئله امکان پذیر نیست.

مربی تیم ملی بوکس بزرگسالان با بیان اینکه برگزاری این لیگ تأثیرات مثبتی دارد اظهار کرد: من نمی‌گویم این لیگ برای تیم ملی و بوکس ایران مفید نخواهد بود اما، به نظر من تأثیرات مثبتی که لیگ بزرگسالان می‌توانست به روی کیفیت بوکس ایران بگذارد به مراتب بیشتر و بهتر از لیگ بوکس جوانان است.

او در مورد اینکه ورود و خروج مربیان در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان بوکس زیاد است، گفت: به نظر من هم همینطور است، همه مربیانی که به تیم می‌آیند پس ازدریافت نکردن پول اردو را ترک می‌کنند. اما باید این را بدانیم که هدف فدراسیون آموزش مربیان جوان است. مربیان جوان یکی یکی به کادرفنی اضافه می‌شوند تا آموزش‌های روز دنیا را از مربی کوبایی (باربارو فرناندز خیمنز) ببینند و برای همین مربیان پس از هر اردو باید جایگزین شوند.

اشرفی ادامه داد: در حال حاضر هم کادر فنی تیم ملی را باربارو فرناندز خیمنز به عنوان سرمربی، من و اسفندیار محمدی به عنوان کمک‌ها و مربیان تیم ملی در کنار مربی کوبایی تشکیل می‌دهیم.

مربی تیم ملی بوکس در پایان راجب شرایط مصدومیت سجاد محمدپور گفت: او در تمرینات حضور دارد و با ملی‌پوشان تمرینات خود را پیگیری می‌کند. با صلاحدید پزشکان نیز تا چند روز آینده پانسمان دست خود را باز می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *