بسته خبرهای ویژه اجتماعی در روز یکشنبه


در یازدهمین روز از تابستان اخباری از گروه‌های حوادث، محیط زیست و شهری در صدر توجه مخاطبان خبرهای اجتماعی سادس قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان خبر گرم‌تر شدن دمای هوا در بهار امسال اشاره کرد.

به گزارش سادس، گروه اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ خبر را در حوزه‌های مختلف از جمله، سلامت، محیط‌ زیست، خانواده، آموزش و پرورش، حوادث و شهری  روی خروجی خود منتشر کرده است که به موضوعاتی مانند افزایش دما در بهار و قراردادهای دقیقه نودی شهرداری اشاره کرد.

*****

«دمای هوا در بهار امسال یک و نیم درجه گرم‌تر از میانگین بلندمدت آن بود». این خبر را شاهرخ فاتح -رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور- با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بارش و دمای کشور طی ماه‌های گذشته به خبرنگار محیط زیست سادس اعلام کرده است. ( متن کامل را اینجا بخوانید)

*****

محمد علیخانی – عضو منتخب شورای شهر پنجم تهران- نیز از بررسی قراردادهای دقیقه نودی شهرداری در ماه‌های پایانی، پس از آغاز به کار شورای شهر پنجم به خبرنگار سرویس شهری سادس خبر داده است. این خبر پس از آن اعلام شد که عده‌ای از فعالان اجتماعی ابهاماتی را درباره نحوه واگذاری پروژه‌های شهری و برخی استخدام‌ها در شهرداری تهران مطرح کردند. ( متن کامل را اینجا بخوانید)

*****

هراز گاهی اخباری درباره تجمع مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مقابل مجلس شورای اسلامی برای استخدام در آموزش و پرورش منتشر می‌شود که ظاهرا این اعتراضات بی نتیجه هم نمانده و نمایندگان مجلس را بر آن داشته تا در چند سال اخیر با تصویب قوانینی به استخدام و تثبیت جایگاه شغلی این افراد در آموزش و پرورش کمک کنند. این جملات آغازین گزارشی است که خبرنگار آموزش و پرورش سادس با تیتر «استخدام بدون آزمون «حق‌التدریسی‌ها» در گیرودار موافقت مجلس و مخالفت آموزش و پرورش» منتشر کرده است. ( متن کامل گزارش را اینجا بخوانید)

*****

«گرد و غبار به پایتخت می‌رسد». این خبر را حسین شهبازی – مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران-  به خبرنگار محیط زیست سادس اعلام کرده و با اشاره به افزایش غلظت ذرات معلق به دلیل وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار از برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی فردا خبر داده است. ( متن کامل را اینجا بخوانید)

*****

سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز امروز در در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های جدید مرکز طبی کودکان با ابراز امیدواری نسبت به واقعی شدن تعرفه‌های درمانی و با بیان اینکه ما هم به تعرفه‌های ۹۶ نقد داشتیم، گفت: امیدواریم تعرفه‌ها در سال ۹۷ بازنگری شود، البته مصوبه مربوط به تعرفه‌های امسال وحی منزل نیست و همانطور که مجلس می‌تواند در مصوبه‌های خود تجدید نظر کند، دولت هم می‌تواند مصوبه‌های هیات وزیران را تغییر دهد. ( متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

*****

با پیروزی قاطع لیست اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران، بدون شک همگان از تغییر شهردارتهران مطمئن بودند، اما اینکه چه کسی شهردار می‌شود، سوالی است که تاکنون بی‌جواب مانده است. مجید فراهانی – عضو منتخب شورای شهر پنجم- در گفت‌وگو با سادس به این ابهامات پاسخ و از انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران در جلسه آتی اعضای منتخب خبر داده است. ( متن کامل این گفت‌وگو را اینجا بخوانید)

*****

سرهنگ محمد بخشنده – رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ- نیز از دستگیری سه توزیع کننده مواد مخدر در جنوب تهران خبر داده است. افرادی که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب بوده و حین توزیع مخدر شیشه دستگیر شده‌اند. ( متن کامل را اینجا بخوانید)

*****

تکذیب قطع مستمری خردادماه مددجویان نیز خبری است که انوشیروان محسنی بندپی – رئیس سازمان بهزیستی- در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس خانواده سادس اعلام و تاکید کرده است که با مددجویان بازی نخواهد شد. ( متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

*****

«واکنش ناجا به انتشار فیلم شکنجه یک سرباز» نیز عنوان اولین خبری است که در ساعت دو دقیقه بامداد امروز روی خروجی گروه اجتماعی سادس منتشر شد. در این خبر آمده است:‌ در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان شکنجه مرزبانان ایرانی، دفتر سخنگوی ناجا با تکذیب این ویدیو توضیحاتی را ارائه کرد. ( متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

پربازدیدها

واکنش ناجا به انتشار فیلم شکنجه یک سرباز

انتخاب گزینه‌های نهایی «شهردار تهران» در این هفته/ ۳۰ نفر کاندیدای شهرداری

بهار ۹۶ یک و نیم درجه گرم‌تر از میانگین بلندمدت بود

استخدام بدون آزمون «حق‌التدریسی‌ها» در گیرودار موافقت مجلس و مخالفت آموزش و پرورش

آخرین وضعیت قربانی اسیدپاشی پس از عمل هفت ساعته

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *