از تعرض به عرصه میدان "حسن‌آباد" جلوگیری می‌کنیم


معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۱ تاکید کرد: در صورت تخلف، از ادامه عملیات مطابق ضوابط و مقررات جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سادس، اکبر رستمیان، کارشناس حقوقی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران روز شنبه (۱۰ تیر) به سادس اعلام کرد؛ بخش حقوقی اداره‌کل حقوقی استان تهران پس از اطلاع از ساخت‌و ساز در میدان حسن‌آباد تهران، در هفتم خرداد در نامه‌ای به دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه رسیدگی به امور شهرداری‌ها نسبت به اجرائی شدن این پروژه طرح دعوی کرده است، اما هنوز دادستانی هیچ شعبه‌ای را برای بررسی این پرونده به ما اعلام نکرده و تا زمانی که شعبه تعیین نشود دستور توقف کار داده نمی‌شود.

او با تأکید بر این‌که ساخت‌وساز میدان حسن‌آباد باید براساس طرح تفصیلی پیش‌رو و مطابق با قوانین و ضوابط طراحی نمای همگون با بافت تاریخی انجام شود، از سوی دیگر قانونا ارتفاع این ساختمان نباید بیش از ۱۲ متر باشد که در حال حاضر این ارتفاع بیش از این میزان است.

این در حالیست که روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ به نقل از محمد شهرآبادی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری این منطقه در این زمینه می‌گوید: ملک حاصل تجمیع سه پلاک به مساحت ۵۰۰ متر مربع است که در زمان گرفتن پروانه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استعلام به عمل آمده و براساس نامه شماره ۲۰۸۰/۱۲۶/۹۱۲ در اول خرداد ۱۳۹۲ میراث فرهنگی، بخشی از پلاک که در محدوده اصلاحی و عقب‌نشینی قرار دارد، حفظ و استحکام و مابقی با ارتفاع ۱۲ متر اجرا شد که بر همین اساس پروانه ساختمانی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۱ ادامه داد: به دلیل تخریب در اصلاحی توسط مالک که بر خلاف مفاد نامه میراث فرهنگی بوده، باردیگر در خصوص نحوه اقدام با سازمان میراث فرهنگی مکاتبه شد که در نامه شماره ۶۵۲۷/۱۲۶/۹۴۲ در تاریخ ۲۶ مهر ۹۴ به ضابطه ارتفاعی پلکانی جهت بنای مشرف به خیابان وحدت اسلامی و ارتفاع ۱۲ متر در سایر قسمت‌ها تأکید شده است.

به گفته شهرآبادی، در حال حاضر اگر مالک بر خلاف ارتفاع اشاره شده توسط میراث فرهنگی اقدام کرده باشد، از ادامه عملیات مطابق ضوابط و مقررات جلوگیری می‌شود.

او تاکید کرد: براساس ضوابط شهرداری به ملک هفت طبقه تعلق می‌گرفته که با توجه به نامه سازمان میراث فرهنگی تعداد طبقات به چهار طبقه روی زمین کاهش یافته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *