درخواست "سالاری" از دستگاه قضا برای رسیدگی به موضوع اهانت به رییس جمهور


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توهین به رییس جمهور جرم مشهود است خواستار رسیدگی دستگاه قضا و نهادهای امنیتی و انتظامی به این موضوع شد.

به گزارش سادس،سالاری در تذکر پیش از دستور  امروز خود در شورای شهر تهران ضمن قدردانی از حضور مردم بویژه مردم تهران در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی اخیر نماد واقعی انسجام و اتحاد ملی را به نمایش گذاشت و امیدواریم این اتحاد و انسجام در کل جهان منجر به اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی شود.

وی همچنین با انتقاد شدید از اهانت به رییس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهارکرد: در راهپیمایی روز جمعه شاهد هتاکی به مسئولان رده بالای کشور در یک گردهمایی ملی بودیم .توهین به رییس جمهور منتخب مردم ایران که یکی از چهره هایی است که از ابتدای انقلاب ، در تمام دوران جنگ تحمیلی و در همه صحنه ها یار امام و رهبر معظم بوده و طرح شعار های انحرافی و توهین آمیزتوسط عده ای قلیل در چنین روزی ، در حالیکه رسانه های جهان مشغول انعکاس این رویداد بزرگ هستند جز ایجاد انشقاق در نظام و وحدت شکنی درروزی که بایدنمادوحدت ملت ایران باشد هدف دیگری ندارد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: البته باید از دادستان تهران که صریحا اعلام کردند اهانت به رییس جمهور جرم مشهود بوده تشکر کرد و امیدواریم دستگاه قضا و همچنین نهادهای امنیتی و انتظامی و ارکان مسئول در نظام نسبت به رسیدگی به این مساله و اعلام گزارش به مردم اقدام کنند.

سالاری در ادامه نسبت به احداث غیرقانونی ساختمانی در مجاورت دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان انتقال خون انتقاد کرد.

وی با اشاره به احداث غیرقانونی ساختمانی در مجاورت دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان انتقال خون اظهار کرد: شهرداری تهران در جلسه کمیسیون ماده 5 نه تنها از صدور مجوز ساخت و ساز برای هر نهاد و سازمانی در عرصه پردیس برج میلاد منع شده بلکه ملزم به تملک ساختمان علوم پزشکی واقع در این محدوده شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در مرحله تغییر و تحولات بین شورای چهارم و شورای پنجم شهر تهران شاهد احداث ساختمانی بزرگ مقیاس در مجاورت ساختمان علوم پزشکی و سازمان انتقال خون هستیم در صورتیکه محدوده پردیس برج میلاد جزو پهنه محافظت شده است و ساخت و ساز در آن تخلف آشکار محسوب می‌شود.

سالاری در این تذکر از شهرداری تهران خواست تا نسبت به توقف عملیات ساخت و ساز در این محدوده و تخریب این بنا اقدام کند.

شائبه‌های واگذاری فضاهای تبلیغاتی ایستگاه ها و قطارهای مترو تهران در مزایده عمومی

به گزارش سادس و به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، سالاری همچنین در تذکر دیگری با اشاره به جلسه مشترک اعضای شورای چهارم و منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران با شهردار تهران،گفت: با توجه به اینکه قالیباف در جلسه مشترک که مدیران شهرداری نیز در آن حضور داشتند، اعلام کرد که دستورات لازم به مدیران شهرداری داده شده تا بجز مسائل مربوط به امور جاری و نگهداشت شهر از انعقاد هر گونه قراردادی که تعهدات آن بر عهده مدیریت شهری آینده باشد اجتناب کنند اما اکنون شائبه هایی در خصوص واگذاری فضاهای تبلیغاتی ایستگاه ها و قطارهای مترو تهران در مزایده عمومی به گوش می رسد.

منتخب مردم در شورای پنجم شهر تهران ادامه داد: شورای پنجم به هرگونه قرارداد یا توافقی در فضای گذار و نقل و انتقال که برای شهردار آینده تعهد ایجاد کند رسیدگی می کند و اگر قانون رعایت نشده باشد آن را مورد بازنگری جدی قرار می دهد.

سالاری افزود: در حال حاضر شائبه مزایده فضای تبلیغاتی متروی تهران موجبات ایجاد نگرانی شده که ما درخواست شفاف سازی و صحت و سقم و چرایی این موضوع را از شهردار تهران داریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *