فعالیت 52 هزار پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری «فطریه»


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)به تبیین برنامه‌های کمیته امداد برای جمع آوری زکات فطره پرداخت و اظهار کرد: تا کنون 267 هزار و 337 نفر آماده شدند تا از ماه جاری حمایت از کودکان در قالب طرح محسنین را بپذیرند.

به گزارش سادس، محمد ذوالفقاری به تبیین برنامه‌های کمیته امداد برای جمع آوری زکات فطره پرداخت و اظهار کرد: 52 هزار پایگاه ثابت و سیار آماده جمع آوری زکات فطره هموطنان هستند.

وی افزود: در هر استان شورای زکات فطره زیرنظر نماینده ولی فقیه در استان اداره می‌شود و متعاقب جمع آوری فطریه بر نحوه مصرف آن نیز نظارت می شود. پایگاه‌ها به محض اتمام جمع آوری، وجوهات را بر اساس اطلاعات خانوار که از قبل آماده شده است با لحاظ موازین شرعی به حساب نیازمندان واریز می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد صددرصد وجوه جمع‌آوری شده را برای نیازمندان مصرف می‌کند گفت: حساب ویژه پیامکی #1*8877*  نیز برای این منظور در نظر گرفته شده که افراد می‌توانند فطریه خود را از طریق آن پرداخت کنند. با توجه به اینکه به لحاظ شئونات مذهبی باید در جابجایی فطریه از شهری به شهر دیگر دقت شود تلاش می‌کنیم تا حد امکان این دریافت فطریه به صورت چهره به چهره انجام شود.

ذوالفقاری ادامه داد: علاوه بر این سه میلیون پاکت فطریه توزیع شده که خانواده‌ها می‌توانند روی آن موارد و مبالغ را مشخص کنند و به همکارانمان تحویل دهند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 38 میلیارد و 790 میلیون تومان از محل فطریه جمع‌آوری شد و امسال هدف گذاری ما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دو تا سه برابر این رقم است و امیدواریم از محل فطریه بتوانیم مشکلات فقرا را حل کنیم. فقرا دارای تنوعی از مشکلات هستند. تعدادی مستاجرند، تعدادی بیمارند، برخی برای تامین مسکن مشکل دارند و گروهی دیگر هنوز مشکلات معیشتی شان حل نشده است و علیرغم اینکه یارانه دریافت می‌کنند هنوز برای تامین معیشت با سختی روبرو هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خمینی (ره) با بیان اینکه امیدواریم برای فطریه امسال کارکرد اجتماعی مطلوبی داشته باشیم، درباره طرح محسنین و طرح اکرام ایتام گفت: 180 هزار کودک یتیم و 150 هزار کودک  بدسرپرست تحت پوشش داریم. طرح اکرام ایتام از سال‌های گذشته شروع شده و هر ساله حامیان خوبی جذب می‌شوند. در قالب طرح اکرام ایتام یک میلیون حامی داریم که سال گذشته 404 میلیارد تومان کمک کردند و این مبالغ مستقیما به حساب ایتام واریز شد.

ذوالفقاری ادامه داد: طرح محسنین برای حمایت از کودکان بدسرپرست از دو سال گذشته شروع شد و از طریق برنامه تلویزیونی ماه عسل اقدامات خوبی صورت گرفت و 419 هزار نفر در سال جاری با ارسال پیامک اعلام آمادگی کردند تا در قالب طرح محسنین از کودکان حمایت کنند. ما تاکنون با 389 هزار نفر از آنها تماس داشتیم و 151 هزار نفر پذیرفتند که از این کودکان حمایت کنند.

وی که در برنامه “روی خط خبر” سخن می‌گفت، ادامه داد: علاوه بر این افراد، 151 هزار خانواده نیز در قالب برنامه‌های حضوری شب‌های احیا اعلام آمادگی کردند و 70 هزار و 892 نفر حمایت از ایتام و محسنین را پذیرفتند. 42 هزار نفر نیز به سامانه محسنین مراجعه کرده بودند. در مجموع 267 هزار و 337 نفر آماده شدند تا از همین ماه حمایت از کودکان در قالب طرح محسنین را بپذیرند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *