بسته خبری اجتماعی سادس در آخرین شنبه خردادماه


حواشی انتقاد به راه اندازی خط 7 متروی تهران، تاکید سازمان غذا و دارو بر مجوز نداشتن واردات نوشیدنی عربی، گزارشی از روند انتخاب شهردار تهران و …امروز جزو مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی سادس قرار گرفتند.

به گزارش سادس تا لحظه انتشار این گزارش حدود 50 خبر از حوزه های مختلف اداره اخبار اجتماعی سادس روی خروجی این پایگاه خبری قرار گرفته است. در ادامه برخی از مهم‌ترین این اخبار آمده است:

هنوز شورای شهر پنجم آغاز به کار نکرده که بحث انتخاب شهردار بعدی، آن هم پس از 12 سال مورد توجه همگان قرار گرفته است. گزارش سادس از روند انتخاب بهشت نشین پایتخت را در حوزه شهری سادس بخوانید.

همچنین موج انتقاد از راه‌اندازی خط 7 مترو را با تیتر “محمدباقر قالیباف به این نقدها واکنش نشان داد”، بخوانید

کابینه دوزادهم خط شکن می‌شود؟ این پرسشی است که زهرا نژاد بهرام فعال حقوق زنان در گفت وگو با سادس به آن پاسخ داده است.

همچنین گزارش کامل بازبینی بسته جامع خدمتی بیماران هموفیلی که امروز سرویس سلامت سادس به آن پرداخته نیز جزو اخبار مهم امروز قرار دارد.

در میان خبرهای امروز حوزه سلامت می‌توان به تاکید سازمان غذا ودارو بر اینکه هیچ نوشیدنی عربی مجوز واردات به ایران ندارد، اشاره کرد. 

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که نتایج امتحانات نهایی ظرف 10 روز آینده اعلام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه نیز در گفت وگوی خود با سادس از تعطیلی کلاس های قرآن مدارس به بهانه کنکور انتقاد کرد. وی گفته است که شرایط ، آموزش و پرورش را ناچار می‌کند طوری عمل کند که همسوی کنکور باشد. در کنکور از ریاضی و فیزیک می‌پرسند ولی از قرآن سوال نمی کنند و نتیجه این می‌شود که بسیاری مدارس، درس قرآن را در سال‌های منتهی به کنکور عملا تعطیل می‌کنند.

رئیس سازمان جنگل ها نیز امروز اعلام کرد که سرانه بیابان در ایران بیش از دوبرابر حد جهانی است. به گفته وی بیش از ۲۰ درصد مساحت ایران تحت تاثیر بیابان‌زایی قرار دارد، سرانه بیابان در کشور ما ۴۳۰۰ متر مربع است، این در حالیست که سرانه بیابان در جهان ۲۰۰۰ متر مربع است.

 فرمانده یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد که آتش سوزش جنگل‌های دنا و بویر احمد در حال گسترش است. سرهنگ محمدرحیم برزمند این خصوص اعلام کرده است که این آتش سوزی ها در روستاهای “راه­مالی” در شهرستان دنا و “سروک” در شهرستان بویراحمد به ترتیب از ساعت 13 و 14:50 شروع شد. جنگل‌ها و مراتع این منطقه به شدت در حال سوختن هستند و آتش­‌سوزی در حال گسترش است.

وزش باد شدید در تهران و هشت استان دیگر نیز جزو اخبار مهم حوزه محیط زیست قرار دارد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور نیز امروز از تدوین استاندارد روحی و روانی بحران‌ها خبر داد و گفت: بر اساس طرح جامع ملی بازتوانی کشور و مطابق بند 4 سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری، این استاندارد طی دو سال تدوین شده است و این برای نخستین بار است که در کشور چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

 تیترهای زیر جزو پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی سادس تا لحظه انتشار این خبر هستند:

گزارش سادس از روند انتخاب «بهشت‌نشین» پایتخت

وزیر بهداشت: برخی عزت خود را در تحقیر دولت می‌بینند

عواقب خطرناک بخور و بخواب مادران باردار

هیچ نوشیدنی “عربی” مجوز واردات به ایران ندارد

افتتاح ۲۰ طرح درمانی در آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر بهداشت

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *