قدردانی از شرکت طرح واندیشه درنهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه

نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با معرفی برترین‌ها و قدردانی از شرکت کنندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی طرح واندیشه، در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که عصر روزچهارشنبه ۲۳ تیرماه با حضوردکترمسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مسئولان و کارشناسان حوزه بورس، بانک و بیمه‌ و سایر فعالان بازار سرمایه در سالن خلیج فارس برگزار شد؛
از غرفه‌های برتر این نمایشگاه و تلاش شرکت‌ها و بانک‌های شرکت کننده و حامی و همچنین خبرنگاران فعال قدردانی شد.

بنابر این گزارش مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به چالش امروز بازار پول و بانک کشور، گفت: فلسفه خلقت برای بهترین عمل کردن‌ها است، این در حالی است که باید پرسید آیا امروز بازار پول و بانک ایران از بهترین عملکرد برخوردار است یا خیر.
وی افزود: دنیای امروز آن گونه‌ای نیست که تصور می‌کنیم، براساس ذهنیات اشخاص ترسیم شده است. نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای دیدن بهترین‌ها باشد، اما باید پرسید نظام مالی کشور در دنیای امروز جزء بهترین‌هاست؟ آیا پول و ثروت در کشور آن گونه صحیح مدیریت می‌شود که اتفاق‌هایی همچون پدیده شاندیز از آن بیرون نزند و پول مردم حیف و میل نشود؟ و یا اینکه مؤسسه‌ای با گرفتن پول مردم در گذشته باعث شود تا عده‌ای از مردم بیرون از همین نمایشگاه حاضر شوند و فریاد اعتراض بزنند و یا از سوی دیگر عده‌ای به بهانه‌های مختلف تسهیلات کلان از بانک‌ها بگیرند و آن را هیچ وقت پس ندهند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر سیستم مالی و بانکی کشور درست عمل کند، نظام مالی کشور می‌تواند بدون نقص جلو برود. نمایندگان مجلس باید به دنبال بهترین قانون با به کارگیری بهترین علم‌ها و تجربه‌ها و مستندات قابل اتّکا باشند.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌ها باید فرصت بهترین انتخاب‌ها را بدهند که مردم پول خود را در بهترین جای ممکن سرمایه‌گذاری کنند.

دکتر پزشکیان در پایان تاکید کرد: می‌توان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌ای را به بانک داد، تا با آن دلالی کند و از سوی دیگر می‌توان با سرمایه‌گذاری از طریق کار و سرمایه چرخ‌های صنعت را چرخاند. باید در حوزه بانک و بیمه از همه تجربیاتی که در دنیا استفاده می‌شود، بهترین استفاده را برد تا شاهد رشد و شکوفایی دستاوردها باشیم.

بر پایه همین گزارش در ادامه این مراسم محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به حضور قابل توجه شرکت‌های فعال در صنعت مالی در رویداد فاینکس ۲۰۱۶، اهمیت نقش نظام مالی در توسعه کشورها را یادآور شد و اظهار کرد: سه حوزه بورس، بانک و بیمه ارکان اصلی نظام مالی را تشکیل می‌دهند که خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه حضور چشمگیری داشتند.

رییس سازمان بورس در ادامه خواستار خروج اقتصاد کشور از بانک‌محوری شد و افزود: در حال حاضر حجم تجهیز منابع در بازار سرمایه به رقم ناچیز ۲۱‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان رسیده که امیدواریم به این رقم با توجه به بودجه سال جاری و برنامه ششم افزوده شود.

رییس سازمان بورس به مشکلات و چالش‌های صنایع بورسی هم اشاره کرد و گفت:۴۰ ‌صنعت در بازار سرمایه کشور فعال هستند که نقش لوکوموتیو در اقتصاد را ایفا می‌کنند.
وی تأکید کرد : چنانچه مسایل مربوط به این صنایع برطرف شود و شروع به حرکت کنند صنایع پایین‌دستی آنها هم برای فعالیت تحریک خواهد شد و به چشم‌انداز رشد اقتصادی ۸‌درصدی در سال۱۴۰۴ دست خواهیم یافت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *