حواشی سند 2030 جفایی در حق معلمان بود


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بسیاری از اظهارات مطرح شده درباره 2030 صحت نداشت و جفایی در حق معلمان بود.

به گزارش سادس، مهدی نوید ادهم در نشست عصر تربیت که با موضوع بررسی آثار تربیتی سند 2030 در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد حادثه تلخ تروریستی امروز تهران را محکوم کرد و گفت: ایران دشمنان دیرینه ای دارد که برخورد با آنها نیازمند توجه بیشتر و برخورد آگاهانه است.

وی افزود: سند 2030 ابعادی پیدا کرده است که یک بعد آن پیشینه تدوین سند و دوم حاشیه ای است که پیدا کرد و به نظر می رسد بر متن غلبه پیدا کرده است. فرمایشات رهبری درباره 2030 فصل الخطاب است و هیچ دستگاهی از جمله آموزش و پرورش در صدد اجرای سند نیستند مگر آنکه رهنمود جدیدی داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به نحوه مواجهه با غرب و تعاملات فرهنگی اشاره کرد و گفت : آن اندیشه و تمدن بر اساس اندیشه های سکولار شکل گرفته و تمدن ما بر پایه خداپرستی شکل گرفته است. حال سوال این است که این دو تمدن چگونه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند. یک دیدگاه این است که دیواری بکشیم و ارتباط نداشته باشیم که البته دیدگاه امام خمینی هم این نبود. دیدگاه دوم این است که باید مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشیم.

نوید ادهم افزود: ما خودمان باید باور داشته باشیم که حرفهای جدی و نو برای کشورهای دیگر در این عرصه داریم. در رویارویی این دو اندیشه باید از کیان خودمان و ارزش های ملی دفاع کنیم. اکنون تیمی از سوی مقام معظم رهبری مسئول تنظیم این سیاست های کلی هستند که اگر نهایی شود نحوه مواجهه و برخورد ما بر اساس آن خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر در روزهای تدوین سند تاکید کرده بودم که اسم سند بر روی آن گذاشته نشود و برنامه عمل باشد. زیرا یک سند اصلی داریم که سند تحول است.

وی با بیان اینکه بسیاری اظهارات مطرح شده درباره 2030 صحت نداشت و جفایی در حق معلمان بود گفت: یکی از این موارد کاهش ساعات فعالیت های قرآنی بود.

وی به سند 2030 و طرح تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ما یک سند اصلی داریم که سند تحول است و همه توان خود را به خدمت گرفته ایم آن را اجرا کنیم. برنامه عمل آموزش 2030 در عرض سند تحول نیست و در طول آن است که معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد : جدول برنامه درسی را با درنظر گرفتن استراتژی هایی تدوین کردیم و دروس جدیدی اضافه شد. بازنگری در تمام ساعات و دروس داشتیم تا جا برای دروس جدید باز شود. به عنوان مثال در رشته ریاضی و تجربی از 46 ساعت دروس قرآن یک ساعت کم کردیم که به 45 ساعت رسید و در رشته علوم انسانی چهار ساعت اضافه کردیم و به 50 ساعت رساندیم.

نویدادهم ادامه داد: موارد دیگری هم به صورت شایعه منتشر شد، به عنوان مثال کتاب ” لک لکی در کار نیست” اصلا چاپ نشده است و آموزش داده نشده است اما تیرهای آن به سمت آموزش و پرورش آمد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *