حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بانک صنعت و معدن

محمد رضا نعمت زاده ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نخستین لحظات روز كاری پانزدهم تیرماه جاری با حضور در بانك صنعت و معدن با علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانك دیدار و گفتگو كرد.
به گزارش سادس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، نعمت زاده در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت ایجاد و تقویت مبانی اساسی توسعه صنعتی نظیر ایجاد صنایع پایه و مدیریت دانش و فن آوری در داخل كشور ، تلاش این بانك را در تامین مالی صنایع پتروشیمی، فولادی ، سیمانی و نیروگاهی در سال های اخیر كه كشورمان شرایط ركود ناشی از تحریم را می گذراند قابل ستایش توصیف كرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینكه باید كاری كرد كه این بانك، به عنوان تأمین‌كننده مالی صنایع زیربنایی كشور بتواند بهتر خدمت كند، تصریح كرد : بانك صنعت و معدن با این سرمایه اندك اقدامات زیربنائی بسیار مهمی را در عرصه صنعت و معدن به انجام رسانده است واگر به دنبال انضباط مالی و ارائه خدمت مطلوب هستیم تنها راه، رفع مشكلات بخش صنعت و معدن و توسعة صنایع دركشور است كه این امر با حمایت از بانك‌های توسعه‌ای مرتبط با این بخش‌ها سریعتر به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت: بدون انضباط، رشد صنعت تحقق پیدا نمی‌كند، در این مسیر باید با تمام توانمان حركت كنیم زیرا كوچكترین غفلت موجب می‌شود كه ما نتوانیم به نتایج مطلوب در بخش صنعت دست پیدا كنیم.

نعمت‌زاده با اشاره به اهمیت تقاضا برای بخش صنعت كشور تصرح كرد: برای ایجاد رونق اقتصادی باید روش‌های مناسب برای تقویت تقاضا در ابعاد داخلی و خارجی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت منابع خارجی برای تأمین مالی صنایع كشور گفت: ما برای رسیدن به رشد تولید در كشور باید به منابع بزرگ دست پیدا كنیم و برای این امر علاوه بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ، بانك صنعت و معدن و دیگر بانك‌های توسعه‌ای باید وارد مذاكرات منظمی با بانك‌های خارجی شوند.

نعمت‌زاده، ایجاد معاونت بانكی صنایع كوچك در بانك صنعت و معدن و حمایت ویژه این بانك از صنایع كوچك در بانك صنعت و معدن و حمایت ویژه این بانك از صنایع كوچك و متوسط رامورد تقدیر قرار داد و ابراز امیدواری كرد كه رشد این صنایع دركشور موجب افزایش میزان اشتغال و توسعة مناطق محروم كشور شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: سطح بالای دانش كارشناسی و مدیریت استراتژیك در بانك صنعت و معدن موجب افزایش انتظارات مسئولان از این بانك شده و امید میرود علیرغم پایین بودن میزان سرمایه در مقایسه با بانك های توسعه ای منطقه و جهان در آینده شاهد دستاوردهایی به مراتب فراتر از گذشته توسط این مجموعه باشیم.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را كه توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده از زمینه هایی دانست كه حركت بانك صنعت و معدن در مسیر آن قابل قدردانی بوده است.

نعمت زاده تلاش های بانك صنعت و معدن برای ایجاد تفاهم و زمینه همكاری در جهت مشاركت با كشورهای دیگر در زمینه اجرای طرح های صنعتی را اقدامی مثبت ارزیابی كرد كه میتواند موجب تسهیل مسیر تعامل كشورمان با فضای گسترده جهانی شود.

علی اشرف افخمی نیز در این دیدار صبحگاهی ضمن تاكید بر توجه ویژه بانك صنعت و معدن به صنایع كوچك و متوسط گفت: ما امیدواریم با در نظر گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری ، سیاست های راهگشای دولت تدبیر و امید و نگاه خاص وزارت صنعت ، معدن و تجارت به صنعت ، بتوانیم برنامه ریزی های مناسب و اقدامات موثری را در گسترش آن به انجام برسانیم.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه از پرداخت ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط این بانك به ۵۶۰ طرح صنعتی كوچك و متوسط خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه این رقم در آینده روندی صعودی داشته باشد.

گفتنی است ، در این دیدار وزیر صنعت ، معدن و تجارت سئوالاتی را در خصوص وضعیت گشایش ال – سی های خارجی برای تامین مالی طرح های صنعتی كشور توسط بانك صنعت و معدن و آخرین وضعیت طرح های در حال بررسی و اجرا توسط این بانك مطرح كرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *