دانشمندفر: تیم بوکس ایران جوان شده است/ انتظار مدال نداشتیم


بوکس

دبیر فدراسیون بوکس اعلام کرد که نتایج ضعیف تیم ملی بوکس در رقابت‌های قهرمانی آسیا از قبل پیش‌بینی شده بود و سیاست‌ فدراسیون را جوان‌گرایی خواند.

علی دانشمندفر در گفت‌وگو با سادس با بیان این که سطح مسابقات بوکس قهرمانی آسیا بالا بود، خاطرنشان کرد: قبل از اعزام تیم ملی به این مسابقات هم می‌دانستیم که نباید از این تیم جوان انتظار مدال داشته باشیم. فکر می‌کردیم که بتوانیم در سنگین وزن‌ها به مدال دست پیدا کنیم که متاسفانه این‌گونه نشد. بوکسورهای ما نتوانستند عملکرد رضایت‌بخش از خود نشان دهند و از کسب سهمیه و مدال باز ماندند. در وزنی به مدال رسیدیم که فکر آن را نمی‌کردیم و امیدوارم در ادامه راه عملکرد خوبی را از تیم ملی بوکس شاهد باشیم.

او در مورد سطح این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا، ادامه داد: به دلیل این که این بازی‌ها جواز حضور در بازی‌های جهانی بود تیم‌ها و بوکسورهای قدرتمندی با تمام توان حاضر شده بودند که کار را برای تیم جوان ما سخت می‌کرد. حدود ۲۲۰ بوکسور در این رقابت‌ها حضور داشتند که سطح بالایی داشتند. این تیم با میانگین سن ۲۳ سال، جوان‌ترین تیم ملی بوکس ایران بعد از انقلاب بود که ما هم می‌دانستیم نباید از تیمی که تورنمنت‌های زیادی را نرفته است انتظار مدال داشته باشیم و هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ است.

دبیر فدراسیون بوکس با بیان این که هر تحول و دگرگونی هزینه‌هایی دارد، افزود: اگر هدف جوانگرایی در تیم ملی ورزش بوکس است باید این سختی‌ها را تحمل کنیم تا نتیجه آن را برداشت کنیم. به گفته رییس فدراسیون جهانی بوکس هدف‌گذاری‌ها باید بر روی جوانان باشد. ما هم برای این که این اصل را پیروی کنیم فستیوال‌ها و جشنواره‌های بوکس در رده‌های سنی مختلف را برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم به صورت گلخانه‌ای ورزشکاران را انتخاب کنیم. شاید الان و تا ۱۰ سال دیگر جوابگو نباشد ولی در چند سال آینده شاهد نتایج خوب این کارها خواهیم بود.

دانشمندفر در مورد این که دلیل نبود بوکسورهای جایگزین برای ملی‌پوشان پیشین مدیریت اشتباه وضعیت فدراسیون بوکس است، اظهار کرد: شاید الان به ناچار بوکسوری را که به مدال نیاوردن آن مطمئن بودیم را اعزام کردیم و ناک دان شد اما قطعا در بازی‌های آسیایی جاکارتا این‌گونه نخواهد بود. درست است که قهرمانی آسیا جای محک زدن تیم ملی نیست اما این مسابقات مکانی بود که فدراسیون توانایی اعزام تیم ملی به آن‌جا را داشت و برای ما حکم یک محک جدی را داشت.

دبیر فدراسیون بوکس در ادامه افزود: در مورد عزیزانی هم که می‌گویند نباید این جوانان را جای باتجربه‌ها در این رقابت‌ها استفاده می‌کردیم باید بگویم که اگر ما می‌خواستیم یک یا دو مدال را کسب کنیم قطعا از جاسم دلاوری، علی مظاهری و دیگر مدال‌آوران استفاده می‌کردیم تا مورد تشویق قرار بگیریم اما هدف اصلی ما جوان‌گرایی است و نمی‌توان برای همیشه از بوکسورهای سن بالا استفاده کرد و باید از جایی شروع کنیم تا به موفقیت برسیم.

او افزود: تیم‌هایی مثل قزاقستان سه تا چهار تیم را دارند که هر کدام از آن‌ها در رقابت‌های مختص به خود حاضر می‌شوند و نتایج مطلوبی هم کسب می‌کنند که نشان دهنده برنامه بلندمدت است. ما هم باید این کار را انجام می‌دادیم که در حال حاضر داریم این مهم را پیگیری می‌کنیم و من این قول را به مردم ایران می‌دهم که اگر این تمرینات با مربی کوبایی ادامه‌دار باشد شاهد درخشش تیم ملی بوکس در جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ خواهیم بود.

دانشمندفر در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد این که مدیریت و ریاست فدراسیون بوکس نیاز به سیاستگذاری‌های جدیدی دارد، گفت: این که آقای ناطق نوری پدر بوکس ایران است برای همه آشکار است چرا که او باعث حذف شدن بوکس ایران از جمع ورزش‌هاست ولی این که آیا شکل مدیریت نیاز به تغییرات دارد نیاز به تامل دارد چرا که در حال حاضر مدیریت‌ها و سیاست‌های کلان فدراسیون بر عهده او است. کارهای اجرایی را افراد جوان در فدراسیون انجام می‌دهند و نتایج آن قابل لمس خواهد بود اما نیاز به کمی صبوری دارد.

او ادامه داد: برای مثال اگر بخواهم از کادر جوان و متخصص فدراسیون نام ببرم آقای روح‌الله حسین خود از قهرمانان سابق بوکس و تحصیل کرده‌های این رشته است که نتایج کارهای او در دو تا سه سال آینده مشاهد خواهد شد. اگر بخواهم شرایط فعلی فدراسیون را بیان کنم از روابط عمومی تا نایب رییس فدراسیون را کادری جوان فرا گرفته است.

دبیر فدراسیون بوکس در پایان به بازی‌های کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهم از الان قول مدال در این بازی‌ها را بدهم کار درستی نیست چرا که در یک لحظه با یک مشت نتیجه بازی تغییر می‌کند. ما با چهار بوکسور در این رقابت‌ها حاضر می‌شویم و امیدوارم نتایج خوبی را کسب کنیم. فکر می‌کنم مشت‌زنان ما بتوانند نتایج درخشانی را در این رقابت‌ها کسب کنند اما این هم کار بسیار دشواری است. قبلا به قرعه‌کشی می‌توانستیم امیدوار باشیم که با بوکسور نسبی برخورد خواهیم داشت اما در حال حاضر با قانون جدید بوکسورها سیدبندی می‌شوند. در هر صورت بازی‌های سختی پیش‌رو است. امیدوارم شاهد درخشش بوکسورها در این بازی‌ها باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *