سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی سادس در 20 اردیبهشت‌


انتشار لیست‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای شورای پنجم تهران، ، هجمه سیاستمداران به وزارت بهداشت و لابی‌ برای واردات پالم، بررسی درخواست وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران در تیم‌های دولتی، جنجال‌های انتخاباتی و پول‌هایی که برای "سلامت" خرج شد،پیگیری اخذ مجوز برای جذب آزاد 400 نیرو و تلاش برای استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته توانبخشی از جمله مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی سادس در 20 اردیبهشت ماه بود.

به گزارش سادس، مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی در روز 20 اردیبهشت ماه در زیر آمده است که با کلیک بر روی هر یک از آنها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

بررسی درخواست وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران در تیم‌های دولتی

سردار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از بررسی پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان در خصوص سربازی وزشکاران در تیم های دولتی خبر داد و در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان تیم های ورزشی می‌توانند به جز تیم های متعلق به نیروهای مسلح در باشگاه های دولتی یا خصوصی خدمت کنند یا خیر، اظهار کرد: وزیر ورزش و جوانان از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته تا اجازه داده شود که بعضی از ورزشکاران مشمول، سربازی خود را در باشگاه های دولتی سپری کنند که این موضوع از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در دست بررسی است.

لیست‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای شورای پنجم تهران منتشر شد

دو طیف سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا لیست‌های نهایی شده خود برای پنجمین انتخابات شورای شهر تهران را منتشر کردند.

تعویض و صدور یک روزه شناسنامه برای شرکت در انتخابات

سخنگوی سازمان ثبت احوال از تعویض و صدور یک روزه شناسنامه تا 29 اردیبهشت ماه که روز برگزاری انتخابات است، خبر داد.

جنجال‌های انتخاباتی و پول‌هایی که برای “سلامت” خرج شد+نمودار

بالاگرفتن جنجال‌های انتخاباتی و طرح اعتبارات و هزینه‌های “تحول نظام سلامت”، چهار سوال اساسی را به ذهن می‌رساند و آن اینکه آیا منابع هنگفتی در اختیار طرح تحول سلامت قرار گرفته است؟ آیا در طرح تحول منابع به پیشگیری و بهداشت اختصاص نیافت؟ آیا عمده منابع طرح تحول نظام سلامت و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها به جیب پزشکان رفت؟ و آیا اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب بروز بی‌عدالتی در دریافتی گروه‌های مختلف پزشکی شد؟

اعلام اسامی نهایی تاییدصلاحیت شدگان شورای تهران به همراه کد انتخاباتی

 اسامی داوطلبین تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش به همراه کد انتخاباتی افراد از سوی فرمانداری شهرستان تهران اعلام شد.

هجمه سیاستمداران به وزارت بهداشت/لابی‌ برای واردات پالم

دیناروند رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به حل بحران دارویی کشور در دولت تدبیر و امید، گفت: بحران دارو در دولت یازدهم حل شد. شاید این موضوع کار چندان سختی نبود و می‌شد درهای کشور را باز و کمبود را حل کرد، اما با کاهش واردات، این بحران را حل کردیم و در حال حاضر کمبود دارو از ۳۵۰ قلم به ۳۰ قلم رسیده و واردات دارویی نیز حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ در مورد برنج و موارد شبیه آن دو تصمیم گرفتیم؛ اول این‌که در مورد برنج وارداتی سخت‌گیرانه‌تر برخورد کردیم و تا ۲۰ درصد سقف مجاز فلزات سنگین را پایین آوردیم. دوم این‌که امکان واردات برنج بدون ثبت منبع را حذف کردیم. به واسطه این دو تصمیم، فشار زیادی به ما وارد شد و بزرگ‌ترین ماموریت وزیر خارجه هند در سفر به ایران، حل مشکل برنج و چای بود؛ زیرا ما هر دو مورد را مشمول ثبت منبع کرده بودیم.

جزییاتی از نحوه پوشش و پرداخت مستمری جدید «کم‌درآمدها» + جدول

بر اساس طرحی که دولت از طریق وزارت رفاه اجرایی کرده، افرادی که جزو اقشار نیازمند هستند، می‌توانند با تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی از مستمری مددجویی بهره‌مند شوند. بر این اساس، نیازمندی هر خانواده بر اساس مجموع دارایی‌های منقول و غیرمنقول او محاسبه می‌شود و چندی پیش مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند تمام خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در برنامه ششم است می‌توانند برای دریافت مستمری مددجویی در سامانه خدمات حمایتی (www.samanehrefah.ir) ثبت‌نام کنند.

پیگیری اخذ مجوز برای جذب آزاد 400 نیرو/ تلاش برای استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته توانبخشی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از این پس سالانه 600 نفر از همکارانمان بازنشسته می شوند در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال 200 معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت می‌کند. باید امسال برای جذب آزاد 400 نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.

وی افزود: از حالا به بعد خروجی‌های ما سالانه 600 نفر است در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال 200 معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت کرده و وارد سیستم تعلیم و تربیت می‌کند. باید امسال برای جذب آزاد 400 نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.

به هیچ عنوان از روزی که وزیر شدم، دوشغله نبوده‌ام

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به هیچ عنوان از روزی که وزیر شدم، دوشغله نبوده‌ام و  در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به حضور خود در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل نود اظهار کرد:برخی در رابطه با دوشغله بودن من مطالبی را مطرح کردند که از این رو، دیروز در کمیسیون اصل نود حاضر شدم و مدارکی را ارائه کردم که نشان می‌داد به هیچ عنوان از روزی که وزیر شدم، دوشغله نبوده‌ام.

امر به معروف و نهی از منکر یار کمکی محیط زیست

امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست از جمله حوزه های دینی است که در سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود، اما به دنبال تشکیل ستاد امر به معروف در کشور ، تفاهمنامه ای بین این ستاد و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد و مسیر برای پیگیری جدی فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست هموار شد.

تشکیل 13 تیم واکنش سریع / افزایش آمار نجات‌یافتگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همزمان با هفته هلال احمر بااعلام تشکیل 13 تیم واکنش سریع در کشور، گفت: در سال جاری در صورت تحقق بودجه تیم‌های واکنش سریع در شعب تشکیل می‌شود.

به گزارش سادس، چند خبر پربازدید اداره اجتماعی سادس تا لحظه ارسال این خبر، در زیر قابل دسترسی است:

لیست‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای شورای پنجم تهران منتشر شد

تعویض و صدور یک روزه شناسنامه برای شرکت در انتخابات

جنجال‌های انتخاباتی و پول‌هایی که برای “سلامت” خرج شد+نمودار

بررسی درخواست وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران در تیم‌های دولتی

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *