برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه باید به ارزش‌های اصیل اسلام بازگردیم


نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان گفت: برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه باید به ارزش‌های اصیل اسلام، قوانین و سیاست‌های مصوب نظام برگردیم. باید تعهد جدی برای اجرای سیاست‌های مصوب و نظارت مناسب دستگاه‌های نظارتی بر اجرای آن‌ها در جامعه وجود داشته باشد تا از ضعف در اجرای این سیاست‌ها جلوگیری شود و حتی در صورت لزوم با آنها برخورد شود.

به گزارش سادس، کبری خزعلی در حاشیه نشست “بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده” که امروز (20 اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه باید به ارزش‌های اصیل اسلام، قوانین و سیاست‌های مصوب نظام برگردیم. همچنین باید تعهد جدی برای اجرای سیاست‌های مصوب و نظارت مناسب دستگاه‌های نظارتی بر اجرای آن‌ها وجود داشته باشد تا از ضعف در اجرای این سیاست‌ها جلوگیری شود و حتی در صورت لزوم با آنها برخورد شود. در سال 93 قوه مقننه اعلام کرد در قراردادهایی که معاونت امور زنان بسته، تخلف شده اما هنوز اثری از برخورد با این فرد نمی‌بینیم. ما هنوز منتظریم که این برخورد قانونی شود. برای ما سؤال است که چرا دولت تصمیمی از درون نمی‌گیرد.

خزعلی در خصوص انتقادات وارده به سند 2030 تصریح کرد: به نظر من سندهای بسیار متقن نظام مانند سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، نقشه جامعه علمی کشور، سند جامع مهندسی فرهنگی کشور و اسناد دیگر در تمام عرصه‌هایی که سند 2030 به آنها اشاره می‌کند، قوی‌تر هستند. باید سندهای خود را اصل قرار دهیم و به جهان اعلام  کنیم که ما مثل شما اجرا می‌کنیم اما با سندی که از سند پیشنهادی شما قوی‌تر است.

وی ادامه داد: در مواردی که متفاوت است نیز ما تلاش می‌کنیم با دنیا تعامل اثرگذار داشته باشیم. هرگز قطع رابطه نخواهیم داشت. ارتباط را از موضع عزت، اقتدار و مصلحت ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تاثیرگذار باشیم. نمونه این اثرگذاری در حقوق و مسئولیت‌های زنان است که در این زمینه تاثیرگذاری مناسبی در دنیا داشته‌ایم. مذاکره از موضع ضعف پر از خسران و به قول مسئولان دولتی هیچ است. در حوزه امور زنان نیز می‌توانم بگوییم همین هیچ رخ داده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *